4ESO Viatge a Roma 2017

Publicat el Dimecres, 21 Juny 2017

Roma locuta, causa finita.

Del 12 al 17 de juny, una seixantena d'alumnes de 4t ESO han fet el viatge de fi de curs a Roma. Han estat cinc dies intensos, tant pel viatge d'anada i tornada en vaixell, com per tots els monuments que hem visitat.

Roma, la ciutat eterna, es pot considerar un museu a l'aire lliure. Els seus monuments, fonts, panteons i esglésies, continuen drets recordant-nos la seva història, més de 2000 anys enrere.

La primera nit, només arribar i acabat de sopar, vam sortir a passejar pel centre fins a la Fontana di Trevi, la més ambiciosa i majestuosa de les fonts romanes del Barroc.

Al matí següent, vam visitar els Museus Vaticans. Els alumnes van poder veure obres tan importants com L'escola d'Atenes, de Rafael Sanzio, situada a la Sala de la Signatura; l'escultura grega Laocoont i els seus fills, o la sala més coneguda del Palau Apostòlic: la Capella Sixtina amb la seva venerable volta.

A la tarda vam visitar la basílica de Sant Pere, situada també a la Ciutat del Vaticà, on es conserven obres d'art molt valuoses, com ara la Pietat, de Miquel Àngel, o l'estàtua de Sant Pere feta de bronze.

El segon dia, vam visitar el Colosseu romà, ubicat en el centre de la ciutat i considerat un dels monuments més famosos de l'antiguitat clàsica. A continuació ens vam dirigir al Fòrum romà que es tractava de la zona central de la ciutat, on es trobava les institucions de govern, mercat i religió.

L'últim dia el vam aprofitar per veure la Columna Trajana, la plaça de Venècia, els Museus Capitolins, situats a la plaça del Campidoglio, i la plaça Espanya, on molts dels alumnes van aprofitar per fer les darreres compres.

Aquest mateix dia a la nit, vam agafar el vaixell de tornada a Barcelona.

Un viatge de final de curs per recordar!

IMATGES

Vist: 222

Institut CELESTÍ BELLERA, comunitat d'innovació i aprenentatge
Codi de centre: 08045628
Telèfon: 93 879 49 14 - Fax: 93 879 26 88
Carrer d'Esteve Terrades, s/n
08402 GRANOLLERS (Vallès Oriental)

Institut CELESTÍ BELLERA,
comunitat d'innovació i aprenentatge

Codi de centre: 08045628
Tel: 93 879 49 14 - Fax: 93 879 26 88
Carrer d'Esteve Terrades, s/n
08402 GRANOLLERS (Vallès Oriental)