93 879 49 14  |  670 31 96 64
 

"A la Maternitat d’Elna la mare em va donar la vida, i l’Elisabeth Eidenbenz, la confiança en el gènere humà."

Entre el 1939 i el 1944, la suïssa Elisabeth Eidenvenz va crear una maternitat a Elna i va salvar la vida de 597 infants, fills de les exiliades catalanes i espanyoles que malvivien en condicions inhumanes en els camps de refugiats, i que van tenir la sort de ser acollides. La seva història va ser recollida per l’Assumpta Montellà, en el llibre La Maternitat D’Elna.

 

Els i les alumnes de l’optativa d’arts escèniques de 4t ESO el 3 de maig vam representar la nostra creació i treball: l’obra de teatre La Maternitat d’Elna, la qual hem treballat a l’optativa amb la interpretació, a classe de català llegint el llibre, a classe de ciències socials amb la part històrica i també fent classes de cant amb el professor de música. A més a més, tot 4t vam anar a la Maternitat d’Elna i a la platja d’Argelers, un antic camp de refugiats, i vam tenir el plaer de conèixer l’Assumpta Montellà, l’escriptora del llibre, la qual ens ha ajudat molt en la nostra creació.

Nosaltres, amb el projecte de La Maternitat,  hem crescut com a persones i hem après infinites coses. Considerem que ha passat a formar part de les nostres vides. Hem aconseguit posar-nos en la pell dels que ho van viure i també conèixer la nostra història. Hem descobert que hi va haver persones que es van implicar socialment.I hem pres exemple i ens hem conscienciat que no només és cosa del passat, que actualment també passen aquestes coses i no fer res no és la solució. Creiem que la nostra obra no ha sigut una obra qualsevol, ha sigut una obra per reflexionar i canviar la mentalitat.

 

Ona Lasheras Saiz

Avui divendres 1 de juny, de 16:30h a 19:00 alumnes de 1r ESO seran al Parc de la Mediterrània, darrere l'escola Mestres Montaña, ajudant als més petits a descobrir l'univers: com es formen els cràters, com funciona un volcà, perquè el sol és groc, com és l’interior de la Terra. com funciona la gravetat, l’efecte hivernacle o com és un vestit espacial,... Aquests  són alguns dels continguts que alumnes dels instituts EMT, Marta Estrada, Celestí Bellera i Carles Vallbona, explicaran als infants que s’acostin al Parc de la Mediterrània. Sempre des d’un vessant lúdic i experimental.

A més, comptarem amb un planetari que ens endinsarà en els secrets de les estrelles.

Esteu tots convidats a venir!


cliqueu per veure en gran

Els alumnes de 2n ESO de francès culminen, aquesta setmana, el projecte d'intercanvi amb l'institut René Forges de Pau. Durant vuit dies, del 16 al 23 de maig, hem gaudit de la companyia dels alumnes de Serres Castet. Una setmana plena d'activitats, on els alumnes francesos han compartit vivències amb els seus corresponents catalans.

Després del lliurament dels diplomes d'intercanvi, posem punt i seguit al projecte. Amb moltes llàgrimes i un acomiadament inacabable, de ben segur molts d'ells continuaran en contacte.

Agraïm a les famílies la col·laboració i predisposició i esperem que hagin gaudit també de l'experiència. 

 
cliqueu per veure en gran

Dilluns 7 de maig.- Els alumnes de 1r ESO que han començat enguany a estudiar francès, van poder posar en pràctica el que han après fins al moment: vàrem anar a Céret i es van convertir en detectius per un dia.  Van investigar, preguntar, descobrir els encants i curiositats que amaga aquest poble del la Catalunya Nord. Vam gaudir d'un dia esplèndid. Amb la feina feta allà, continuarem treballant algunes activitats a classe.

Dijous 3 de maig.- Alumes de tots els cursos d'ESO van participar en el torneig escolar de korfbol KINS de la zona de Sabadell. En total van ser 110 alumnes dividits en 8 equips i dues categories: infantil i cadet.

Finalment un dels equips de quart d'ESO va aconseguir guanyar el torneig en la seva categoria i això els permetrà participar en la final de Catalunya que es disputarà el proper 24 de maig al Pavelló de la Mar Bella de Barcelona.

L'equip guanyador està format per: Paula Alagarda, Laia González, Mireia Jiménez, Emma García, Marta Prieto, Aroa Valero, Roger Serra, Álvaro Soto, David Hinojal, Marcel Calleja, Aleix Molina i Sete Senyé.

 LA MEVA GERMANA VIU SOBRE LA LLAR DE FOC

 En Jamie té deu anys, una germana gran, la Jasmine, una adolescent rebel, un pare que beu massa , una mare que va marxar casa, un gat, en Roger, i una altra germana, la Rose. Però la Rose fa cinc anys que va morir i ara viu en un gerro, sobre la lleixa de la llar de foc. La seva família s'esquerda. Ara en Jamie veu una oportunitat en un concurs per a joves talents: podrà reconstruir el que s'ha trencat?”

Aquesta és la sinopsi de la novel·la La meva germana viu sobre la llar de foc d’Annabel Pitcher que han utilitzat els alumnes del grup 3 de 2n ESO per participar al projecte booktràiler organitzat a través de la Biblioteca Roca Umbert i amb la col·laboració de l’Ajuntament de la ciutat.

Un booktràiler és un vídeo que ens dóna pistes d’allò que llegirem, però sense ser explícits per tal de motivar la lectura del llibre en qüestió. Per elaborar els vídeos hem fet sis sessions teòricopràctiques i una sessió col·lectiva amb la resta d’instituts participants.

 

Alumnes de Batxillerat Plàstic han fet el disseny per intervenir les parets de l'entorn CHILL OUT amb la funció de donar color amb motius florals a una part del jardí, per fer-lo més habitable i transitable.

Per això han hagut de fer recerca d'alguns dels referents del món de l'art i el disseny i del tractament del tema floral en les avantguardes artístiques del s. XX (artistes com ara Monet, Gaugin, Warhol, Van Gogh, Frida Kalho, Jeff Koons, Pierre et Gilles, William Morris, Joana Vasconcellos,...). També dels moviments com modernisme, land art, arte povera, art cinetic, art òptic, psicodèlia flower power (the wall), figuració, abstracció, moviment Arts and Crafts, expressionisme, cubisme....

Dimarts 15 de maig.- Aquesta tarda hem fet la presentació a les famílies dels Serveis Comunitaris: els alumnes han explicat els serveis realitzats i els seus aprenentatges, i els pares han pogut compartir amb els seus fills les reflexions entorn d'aquest tema. Els hem convidat a participar en un mural que està exposat al centre i els hem regalat una piruleta casolana com a símbol del lema “Endolcim-nos la vida” amb el qual volem resumir el sentiment que ens ha quedat al haver realitzat un voluntariat en el marc de Serveis Comunitaris.