Cada 30 de gener se celebra el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort. A mig matí, hem vist una pel·lícula que tractava temes com el racisme, la violència, els valors, ... seguida d'un debat. A última hora hem fet el tradicional partit alumnes (guanyadors lliga patis, enguany 1r i 4t ESO) contra profes, .

Entre un i altre partit, alumnes de 1r ESO han fet una exhibició de hip-hop. Finalment s'ha fet un altre ball, obert a tothom que hi volgués participar.

 

 

 

Divendres 19 de gener.- Amb l'alumnat de 2n Batxillerat Social hem anat a veure l'empresa Grífols, amb seu a Parets del Vallés, una de les més importants d’Espanya i que forma part de l’IBEX-35, l'índex borsàtil espanyol. Ens ha rebut la cap de Comunicació a l’antiga masia on dedica Grífols la formació als més dels seus 14.000 treballadors repartits en els cinc continents i que depenen en tots els àmbits de la central a Parets on la llengua vehicular és l’anglès.

Desprès d’una presentació on ens han explicat que la missió de l’empresa, fundada pel metge català José Antonio Grífols Roig, és contribuir a la millora de la salut i benestar de les persones en tot el món mitjançant la investigació, el desenvolupament, la producció i la comercialització de medicaments derivats del plasma, sistemes de diagnòstic in-vitro i especialitats farmacèutiques d’ús hospitalari, hem passat a visitar una de les més de 18 plantes que l’empresa té a Parets. Així, hem pogut observar les fortes mesures de seguretat i d'higiene a què està sotmès el plasma que els hi arriba majoritàriament procedent dels Estats Units.

 

Avui, dia ple d’emocions, m’acomiade dels meus primers alumnes al Bellera, els de Segon de Batxillerat del Social.

Xaro

Divendres 19 de gener.- Una seixantena d'alumnes de 1r ESO van fer la sortida d'esquí de fons a l'estació nord-catalana de La Llosa (1.866 m), a la comarca del Capcir.

Varen poder aprendre els fonaments bàsics d'aquest esport, amb el suport de tècnics titulats que durant més de 4 hores varen estar amb ells guiant-los i ensenyant-los a esquiar amb seguretat

Dijous 11 de gener.- Els alumnes de 1r Batxillerat Social hem visitat les instal·lacions de la sucursal del Banc d'Espanya a Barcelona. Després d’identificar-nos i passar per seguretat, ens ha rebut el Director, i posteriorment, el tècnic ens ha explicat quines funcions ofereix el Banc d’Espanya com a banc central espanyol i membre de l’Eurosistema.

Així, hem pogut comprovar quines mesures de seguretat tenen els bitllets europeus per tal de no ser falsificats i quina vida útil tenen fins que el Banc d’Espanya els retira. Tanmateix, hem obtingut una borsa-regal, on entre altres coses, ens han obsequiat amb un cub de 280€ amb bitllets de 20€ destruïts per aquesta entitat.

Abans d'anar cap a casa hem passat per l'autoritat màxima en matèria laboral a Catalunya, el Departament d'Empresa i Coneixement i hem visitat el Palau Robert amb l’exposició D’ONES (R- Evolució de les dones en la música).

 

Dimecres 20 de desembre.- Els alumnes de 2n ESO vam anar a la Fundació Alícia amb motiu del projecte d’aquest segon trimestre que és sobre Alimentació saludable. Allà vam fer dos tallers (Correfogons i Setciències) i també vam visitar el Monestir.

El taller de Correfogons va ser molt dinàmic i interessant; vam aprendre molt i els plats que vam preparar estaven boníssims. En el de Setciències vam veure la relació de la ciència amb l’alimentació (vam fer mató, oli de xocolata, esferificacions de melmelada de préssec...). En la visita guiada al Monestir vam aprendre tota la seva història i vam visitar totes les estances. Va ser una visita molt amena i interessant.

 

Divendres 15 de desembre.- Els alumnes de 2n ESO vam fer una sortida al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa (mNACTEC).

Les activitats que vam portar a terme van ser la visita al museu i un taller sobre electricitat. Les dues activitats van ser molt interessants, llàstima no haver tingut més temps per visitar el museu perquè ens va agradar molt.

Al reportatge fotogràfic podeu veure diversos moments de la nostra visita.

Dimecres 20 de desembre.- El grup d’alumnes de 3r ESO que col·labora amb la Creu Roja en el marc del projecte de Serveis Comunitaris en què participen tots els alumnes del nivell, van portar les joguines recollides durant la campanya que es va fer a l’institut les últimes setmanes a la seu de l’associació a Granollers. 

Vam poder deixar les joguines a la sala on preparen els paquets per a cada família i ens van explicar com organitzen la seva distribució, tenint en compte les edats dels infants i especialment guardant la confidencialitat. Tots els infants tenen dret a estrenar una joguina i des de Creu Roja es vol fomentar la igualtat, la pau i els jocs col·laboratius, d’aquí que es demanessin joguines noves, no sexistes i no bèl·liques. 

Ens ha agradat molt que ens ajudéssiu a fer possible que tots els nens i nenes puguin tenir la il·lusió d’obrir una joguina nova per Nadal. 

Moltes gràcies a tots per la vostra solidaritat!!!

El primer projecte de 3r ESO ha portat els alumnes a conèixer les característiques i l’evolució de l’espai urbà a partir de l’exemple de la ciutat de Barcelona. Els alumnes es van dividir en grups de treball de sis persones. Cada grup va investigar sobre un període històric de la ciutat: edat antiga, edat mitjana, edat moderna, segle XIX i segle XX.

Els aspectes investigats de cada època estaven relacionats amb els següents temes: ubicació, barris i població, traçat urbà, habitatges i edificis significatius, recursos energètics, sostenibilitat i salut i context històric. Amb tota la informació treballada, vam marxar dos dies a Barcelona i els alumnes van poder exposar els seus treballs a partir d’una visita guiada.

El primer dia vam passar per la Barcelona romana, medieval i moderna. Un passeig que ens va portar a llocs com la necròpolis, el temple d’August, l’església de Santa Maria, el mercat del Born o el Parlament. No menys engrescador va ser el segon dia: la Pedrera, la Torre de les Aigües, la Vil·la Olímpica i el Port Olímpic van completar la nostra visita guiada.

Com n'és d’interessant la nostra història!

Dijous 14 de desembre.- Avui ha vingut al nostre centre Abdoulaye Fall col·laborador en ACAF (Associació de Comunitats Autofinançades) en qualitat de Program Manager, tasca que combina amb el seguiment de grups i l'organització d'activitats de formació en l'àmbit de les microfinances i de l'organització comunitària. També és vicepresident de la Xarxa Europea per a la Inclusió Financera (EFIN).

Abdoulaye ha explicat als alumnes de 1r i 2n Batxillerat Social com funciona una Comunitat Autofinançada, on es crea un grup d’estalvi, en què allò realment important són les persones i les seves necessitats. Una vegada al mes, els membres d’una ACAF afegeixen estalvis, tornen crèdits pendents i en demanen de nous. No són una entitat financera, sinó simplement un grup de persones que s’ajuden econòmicament sense recórrer obligatòriament a la caritat o a l’ajuda externa.