Recordem que els nostres telèfons són el
93 879 49 14 i el 670 31 96 64


 

Dilluns 5 i dimecres 7 de febrer.- Els alumnes de segon de batxillerat van realitzar una sortida a Barcelona per conèixer l’indret on Mercè Rodoreda havia passat la seva infància i adolescència. La sortida va estar acompanyada d’una explicació detallada que relacionava l’espai amb l’autora, aprofitant que els alumnes havien acabat de llegir recentment la novel·la La Plaça del Diamant, que, per a més inri, succeeix en aquell perifèric barri de Barcelona. La dada més curiosa és que Mercè Rodoreda va escriure el llibre basant-se en el record que tenia de la seva infància, perquè estava exiliada a Ginebra en el moment en què va començar a narrar la vida de la Natàlia.

Els guies van donar quatre pinzellades sobre l’angosta vida de l’autora. Mercè Rodoreda passava llargues estones amb el seu avi, el qual li va transmetre l’interès per la lectura i la literatura catalana, a més d’ésser qui l’ajudà a construir el simbolisme floral característic d’algunes obres de l’autora. Només havia pogut anar tres anys a l’escola, i ben aviat va veure la seva vida truncada perquè la van obligar a casar-se amb el seu tiet que venia d’Amèrica; amb ell va tenir un fill que mai va estimar. Durant la guerra civil espanyola va haver de fugir del país perquè havia cultivat, ja des de ben jove, la cultura catalana i havia participat en revistes d’ideologia d’esquerres. Ja exiliada a França va iniciar una relació amb Armand Obiols—el pseudònim de Joan Prat i Esteve—, un escriptor també exiliat que la va recolzar durant tota la seva carrera literària. Va morir a Girona a l’any 1983.

Dijous 8 de febrer.- Als alumnes de 2n Batxillerat, després de veure el documental "Dones, resistència i exili: una història de vida", ens ha vingut a explicar la seva experiència n'Agustí Coromines, documentalista de Granollers que és especialista en la recuperació de la memòria històrica.

Aquest documental recull, des de la mirada de tres dones amb unes vivències molt diferents, el que va ser perdre la guerra i el viatge a l'exili. D'una forma planera, sense evitar els sentiments i sense ser sentimentalista, ens fa reflexionar sobre les vides truncades i la força de tornar a començar.

Aquestes dones: Maria Belloch, militant del PSUC, Remei Oliva i la seva experiència d'Elna, i Francisca Muñoz, la filla d'un militar fidel a la II República... Tres dones, tres vides, tres exilis....

Last 23rd January we had the two hour-sessions of Scottish dancings with our students of first of batxillerat.Again we had the pleasure to have the Scotsman David Vivancos, an expert on the theme, who taught us how to dance a variety of these dynamic traditional dances.

It was an interesting way to improve our English while learning a new skill and getting in contact with another culture.

Els alumnes de 1r Batxillerat, Daniel Díaz, Laura Carbonell i Ariadna Herrera
a la final el 21 de febrer!

Del 5 al 8 de febrer.- Comencem setmana disposats a navegar en el Concurs de Cultura Clàssica Odissea 2018! Durant els tres primers dies els 12 equips del Bellera, formats per tripulants del taller Som Mediterranis de 3r, llatí de 4t ESO, Grec de 1r Batxillerat i Llatí de 2n Batxillerat, s'enfronten al repte de contestar tres preguntes relacionades amb el tema d'enguany: "La mort a Grècia i Roma".

Dijous serà el torn de la superpregunta... El repte és difícil, però hi estem disposats! Alea iacta est! Molta sort Belleranautae!

Els dies 8 i 9 de febrer una cinquantena d'alumnes de 2n ESO vam gaudir de dues intenses jornades d'esquí alpí a Port del Compte (Solsonès).

Vam sortir amb autocar a les 7:00 del matí del dijous i a les 19:00 del divendres vam tornar a Granollers, cansats però satisfets de l'experiència. Els monitors ens van ensenyar per grups els fonaments de l'esquí i algunes noves tècniques als que ja en sabien i ens van cuidar als que no vam poder esquiar el segon dia per lesions lleus. Tot i això, i malgrat el fred gèlid, ens ho vam passar tots molt bé.


Tocant a vacances de Nadal, l'alumnat de 3r i 4t ESO vam rebre la visita dels poetes Jordi Mas, Dolors Coll Magrí i Roger Vilà Padró i de Matilde Martínez, l’editora de Godall Edicions, de la qual forma part la Cadup, la col·lecció de poesia que vam estar treballant al llarg del primer trimestre.

Com a forma de benvinguda vam preparar un petit recital poètic, on diferents alumnes es van oferir voluntaris per recitar alguns dels seus poemes. Després d’aquesta rebuda, els convidats ens van explicar la seva obra, introduint-nos en el món dels haikus japonesos, de la poesia i del món editorial. A més a més, vam fer diverses rondes de preguntes on ens responien sobre els nostres dubtes, curiositats i opinions personals.

Va ser una xerrada interessant que ens va permetre conèixer un àmbit nou per a molts alumnes, raonar sobre el material treballat i descobrir-ne el procediment que porta. El fet de poder parlar amb els propis autors, també ens va fer entendre millor els poemes, el perquè d’aquests i el que volien transmetre.

 

Dimecres 24 de gener.- Els bibliotecaris i bibliotecàries de les classes de 2n ESO vam anar a la biblioteca Roca Umbert per fer el canvi de llibres trimestral.

Una vegada vam arribar la Glòria, la bibliotecària, ens va fer una petita sinopsi d’alguns dels llibres.

L'endemà vam ser els mateixos bibliotecaris i bibliotecàries els que vam passar per les diferents classes per explicar els llibres i motivar la seva lectura.

Us deixem un recull de fotografies d’aquest dia i també de quan, al mes d'octubre, vam anar tots els alumnes i ens van explicar tots els serveis que ofereixen les biblioteques.  

 

Els alumnes de 3r han assistit a dos tallers relacionats amb els rols de gènere i la prevenció de la violència masclista, dirigits per l’ajuntament de Granollers dins del Pla per la igualtat d’Oportunitats dona-home.

En el primer taller, Grans èxits, l’alumnat ha analitzat les relacions romàntiques transmeses a través de les cançons més escoltades pels joves. Els alumnes han pogut reflexionar sobre quin tipus de relació transmeten aquest tipus de cançons i si hi ha patrons de dependència. Han establert un debat i han pogut explicar per què els atreuen aquest tipus de gènere musical i han detectat els elements no desitjats des de l’anàlisi cognitiu i emocional.

El segon taller, I tu, quin perfil tens?, tenia com a objectiu analitzar la nostra presència a les xarxes socials, valorar la imatge que es pot transmetre, en contraposició a la que es vol donar i reflexionar sobre l’ús del Facebook i d’altres aplicacions semblants des d’una òptica no masclista i respectuosa. Els alumnes van confeccionar dos perfils ficticis de Facebook de personatges estereotipats, l’home masclista i la dona masclista. A través de l'anàlisi crítica i la presa de decisions conjunta, el taller va concloure amb la creació d’un nou perfil de Facebook respectuós des de la perspectiva de gènere.

Continuem coeducant i contribuint a crear una societat justa, sense desigualtats ni violències, tot desenvolupant la sensibilitat i la consciència sobre les dinàmiques de discriminació per raó de gènere.

Una quarantena d'alumnes de l'institut van participar com a voluntaris en l'organització de la Mitja 2018. Eren alumnes de tots els cursos d'ESO i Batxillerat, però sobretot van participar-hi moltes alumnes de primer d'ESO.

Van treballar molt bé i des de l'organització ens van felicitar per la bona feina. Des de l'institut també els hi ho volem agrair.

Van realitzar feines de tot tipus: control d'accessos, talls de carrers, informació als corredors, preparar obsequis...

Esperem l'any vinent participar-hi de nou!