Recordem que els nostres telèfons són el
93 879 49 14 i el 670 31 96 64



Tocant a vacances de Nadal, l'alumnat de 3r i 4t ESO vam rebre la visita dels poetes Jordi Mas, Dolors Coll Magrí i Roger Vilà Padró i de Matilde Martínez, l’editora de Godall Edicions, de la qual forma part la Cadup, la col·lecció de poesia que vam estar treballant al llarg del primer trimestre.

Com a forma de benvinguda vam preparar un petit recital poètic, on diferents alumnes es van oferir voluntaris per recitar alguns dels seus poemes. Després d’aquesta rebuda, els convidats ens van explicar la seva obra, introduint-nos en el món dels haikus japonesos, de la poesia i del món editorial. A més a més, vam fer diverses rondes de preguntes on ens responien sobre els nostres dubtes, curiositats i opinions personals.

Va ser una xerrada interessant que ens va permetre conèixer un àmbit nou per a molts alumnes, raonar sobre el material treballat i descobrir-ne el procediment que porta. El fet de poder parlar amb els propis autors, també ens va fer entendre millor els poemes, el perquè d’aquests i el que volien transmetre.

 

Dimecres 24 de gener.- Els bibliotecaris i bibliotecàries de les classes de 2n ESO vam anar a la biblioteca Roca Umbert per fer el canvi de llibres trimestral.

Una vegada vam arribar la Glòria, la bibliotecària, ens va fer una petita sinopsi d’alguns dels llibres.

L'endemà vam ser els mateixos bibliotecaris i bibliotecàries els que vam passar per les diferents classes per explicar els llibres i motivar la seva lectura.

Us deixem un recull de fotografies d’aquest dia i també de quan, al mes d'octubre, vam anar tots els alumnes i ens van explicar tots els serveis que ofereixen les biblioteques.  

 

Els alumnes de 3r han assistit a dos tallers relacionats amb els rols de gènere i la prevenció de la violència masclista, dirigits per l’ajuntament de Granollers dins del Pla per la igualtat d’Oportunitats dona-home.

En el primer taller, Grans èxits, l’alumnat ha analitzat les relacions romàntiques transmeses a través de les cançons més escoltades pels joves. Els alumnes han pogut reflexionar sobre quin tipus de relació transmeten aquest tipus de cançons i si hi ha patrons de dependència. Han establert un debat i han pogut explicar per què els atreuen aquest tipus de gènere musical i han detectat els elements no desitjats des de l’anàlisi cognitiu i emocional.

El segon taller, I tu, quin perfil tens?, tenia com a objectiu analitzar la nostra presència a les xarxes socials, valorar la imatge que es pot transmetre, en contraposició a la que es vol donar i reflexionar sobre l’ús del Facebook i d’altres aplicacions semblants des d’una òptica no masclista i respectuosa. Els alumnes van confeccionar dos perfils ficticis de Facebook de personatges estereotipats, l’home masclista i la dona masclista. A través de l'anàlisi crítica i la presa de decisions conjunta, el taller va concloure amb la creació d’un nou perfil de Facebook respectuós des de la perspectiva de gènere.

Continuem coeducant i contribuint a crear una societat justa, sense desigualtats ni violències, tot desenvolupant la sensibilitat i la consciència sobre les dinàmiques de discriminació per raó de gènere.

Una quarantena d'alumnes de l'institut van participar com a voluntaris en l'organització de la Mitja 2018. Eren alumnes de tots els cursos d'ESO i Batxillerat, però sobretot van participar-hi moltes alumnes de primer d'ESO.

Van treballar molt bé i des de l'organització ens van felicitar per la bona feina. Des de l'institut també els hi ho volem agrair.

Van realitzar feines de tot tipus: control d'accessos, talls de carrers, informació als corredors, preparar obsequis...

Esperem l'any vinent participar-hi de nou!

 

L'objectiu del taller és fer una introducció al procés de creació d'un producte audiovisual. Se centrarà en la tècnica del Cinemagraph (creació d'una fotografia animada), excusa que ens permetrà explicar conceptes tècnics de l'audiovisual com l'ús d'una càmera, l'ús de la llum i principis tècnics de l'edició de vídeo.

Aquest workshop pretén donar les eines suficients com per qüestionar-se l'ús de la tècnica, però per sobre d'aspectes tècnics el taller pretén reflexionar sobre el treball en equip, pensar i crear col·lectivament des de la responsabilitat individual, treballar a partir d'una coordinació col·lectiva en contraposició a una organització jeràrquica.

Notícia a VOTV

Les bitlles, el joc de l’oca, el mikado o el twistter són només alguns dels jocs tradicionals construïts pels alumnes de 3r ESO a la matèria de Projecte.

A quins jocs jugàveu quan éreu petits? Aquesta va ser la pregunta inicial que els alumnes van plantejar als seus pares o avis. Es tractava de la primera tasca del projecte.

Organitzats en grups de tres, van apuntar i explicar els jocs que a casa havien comentat i van escollir un. A continuació es van repartir la feina i van construir el joc escollit amb materials diversos (cartró, fusta, cordes, pals...). També van crear un bloc que contenia l’explicació de l’origen del joc, les instruccions i les fotos del procés de creació

El projecte va concloure amb la participació dels alumnes de 1r ESO les últimes dues hores de dijous. Els alumnes de 3r van ocupar tres espais diferents per posar en pràctica el joc (el pati gran de l’institut, la zona de «campo llano» i l’esplanada del costat del pavelló). Els alumnes de 1r es van distribuir per tutories i van fer grups de tres per participar. Cada tutoria va anar a un dels espais indicats i van poder jugar als diferents jocs proposats.

L'experiència no només va servir per recollir jocs de tota la vida, sinó també per desconnectar una mica del món tan digital en el que viuen els joves. Igual de gratificant va ser veure com grans i petits compartien moments lúdics amb respecte, diversió i cooperació.

Dimarts 16 de gener.- Catorze alumnes de 3r ESO del nostre Institut van assistir a la presentació dels Serveis Comunitaris amb l’Escola Mestres Montaña. A l’Escola ens va rebre la directora, la Mª Teresa Lòpez González.

Ens va explicar el funcionament de l’escola i el que s’espera del nostre alumnat. Els alumnes de l’Institut realitzaran els serveis comunitaris del 22 de gener al 2 de març. Cada un d’ells col·laborarà donant suport a la tasca docent amb un grup d’alumnes de l’escola.

Estem convençuts que serà una tasca molt enriquidora.

Dimecres 24 de gener.- L'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat Científic Tecnològic va assistir a una xerrada taller a la Universitat de Barcelona, organitzada per la Facultat de Matemàtiques i Informàtica dins les activitats per alumnat de secundària. 

La xerrada taller es titulava "Sistemes de recomanació i la seva integració en interfícies 2D i 3D"  i va anar a càrrec de la Dra Maria Salamó i la Dra Inma Rodríguez. Van explicar què són els sistemes de recomanació, com aquests tipus de sistemes estan guanyant una considerable atracció en sistemes online i, en particular, en el context de comerç electrònic.
 
També es va analitzar el paper que juguen actualment els sistemes de recomanació en les diferents activitats de la vida quotidiana. En concret, van veure els diferents tipus de sistemes de recomanació, les diferents aplicacions on s’utilitzen habitualment i com han estat integrats en diverses interfícies 2D i 3D.

Finalment van fer un taller que consistia en entrar en un món virtual 3D, familiaritzar-nos en aquest món, generar un objecte 3D i donar-li vida.