Recordem que els nostres telèfons són el
93 879 49 14 i el 670 31 96 64


 

L'objectiu del taller és fer una introducció al procés de creació d'un producte audiovisual. Se centrarà en la tècnica del Cinemagraph (creació d'una fotografia animada), excusa que ens permetrà explicar conceptes tècnics de l'audiovisual com l'ús d'una càmera, l'ús de la llum i principis tècnics de l'edició de vídeo.

Aquest workshop pretén donar les eines suficients com per qüestionar-se l'ús de la tècnica, però per sobre d'aspectes tècnics el taller pretén reflexionar sobre el treball en equip, pensar i crear col·lectivament des de la responsabilitat individual, treballar a partir d'una coordinació col·lectiva en contraposició a una organització jeràrquica.

Notícia a VOTV

Les bitlles, el joc de l’oca, el mikado o el twistter són només alguns dels jocs tradicionals construïts pels alumnes de 3r ESO a la matèria de Projecte.

A quins jocs jugàveu quan éreu petits? Aquesta va ser la pregunta inicial que els alumnes van plantejar als seus pares o avis. Es tractava de la primera tasca del projecte.

Organitzats en grups de tres, van apuntar i explicar els jocs que a casa havien comentat i van escollir un. A continuació es van repartir la feina i van construir el joc escollit amb materials diversos (cartró, fusta, cordes, pals...). També van crear un bloc que contenia l’explicació de l’origen del joc, les instruccions i les fotos del procés de creació

El projecte va concloure amb la participació dels alumnes de 1r ESO les últimes dues hores de dijous. Els alumnes de 3r van ocupar tres espais diferents per posar en pràctica el joc (el pati gran de l’institut, la zona de «campo llano» i l’esplanada del costat del pavelló). Els alumnes de 1r es van distribuir per tutories i van fer grups de tres per participar. Cada tutoria va anar a un dels espais indicats i van poder jugar als diferents jocs proposats.

L'experiència no només va servir per recollir jocs de tota la vida, sinó també per desconnectar una mica del món tan digital en el que viuen els joves. Igual de gratificant va ser veure com grans i petits compartien moments lúdics amb respecte, diversió i cooperació.

Dimarts 16 de gener.- Catorze alumnes de 3r ESO del nostre Institut van assistir a la presentació dels Serveis Comunitaris amb l’Escola Mestres Montaña. A l’Escola ens va rebre la directora, la Mª Teresa Lòpez González.

Ens va explicar el funcionament de l’escola i el que s’espera del nostre alumnat. Els alumnes de l’Institut realitzaran els serveis comunitaris del 22 de gener al 2 de març. Cada un d’ells col·laborarà donant suport a la tasca docent amb un grup d’alumnes de l’escola.

Estem convençuts que serà una tasca molt enriquidora.

Dimecres 24 de gener.- L'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat Científic Tecnològic va assistir a una xerrada taller a la Universitat de Barcelona, organitzada per la Facultat de Matemàtiques i Informàtica dins les activitats per alumnat de secundària. 

La xerrada taller es titulava "Sistemes de recomanació i la seva integració en interfícies 2D i 3D"  i va anar a càrrec de la Dra Maria Salamó i la Dra Inma Rodríguez. Van explicar què són els sistemes de recomanació, com aquests tipus de sistemes estan guanyant una considerable atracció en sistemes online i, en particular, en el context de comerç electrònic.
 
També es va analitzar el paper que juguen actualment els sistemes de recomanació en les diferents activitats de la vida quotidiana. En concret, van veure els diferents tipus de sistemes de recomanació, les diferents aplicacions on s’utilitzen habitualment i com han estat integrats en diverses interfícies 2D i 3D.

Finalment van fer un taller que consistia en entrar en un món virtual 3D, familiaritzar-nos en aquest món, generar un objecte 3D i donar-li vida.

Cada 30 de gener se celebra el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort. A mig matí, hem vist una pel·lícula que tractava temes com el racisme, la violència, els valors, ... seguida d'un debat. A última hora hem fet el tradicional partit alumnes (guanyadors lliga patis, enguany 1r i 4t ESO) contra profes, .

Entre un i altre partit, alumnes de 1r ESO han fet una exhibició de hip-hop. Finalment s'ha fet un altre ball, obert a tothom que hi volgués participar.

 

 

 

Divendres 19 de gener.- Amb l'alumnat de 2n Batxillerat Social hem anat a veure l'empresa Grífols, amb seu a Parets del Vallés, una de les més importants d’Espanya i que forma part de l’IBEX-35, l'índex borsàtil espanyol. Ens ha rebut la cap de Comunicació a l’antiga masia on dedica Grífols la formació als més dels seus 14.000 treballadors repartits en els cinc continents i que depenen en tots els àmbits de la central a Parets on la llengua vehicular és l’anglès.

Desprès d’una presentació on ens han explicat que la missió de l’empresa, fundada pel metge català José Antonio Grífols Roig, és contribuir a la millora de la salut i benestar de les persones en tot el món mitjançant la investigació, el desenvolupament, la producció i la comercialització de medicaments derivats del plasma, sistemes de diagnòstic in-vitro i especialitats farmacèutiques d’ús hospitalari, hem passat a visitar una de les més de 18 plantes que l’empresa té a Parets. Així, hem pogut observar les fortes mesures de seguretat i d'higiene a què està sotmès el plasma que els hi arriba majoritàriament procedent dels Estats Units.

 

Avui, dia ple d’emocions, m’acomiade dels meus primers alumnes al Bellera, els de Segon de Batxillerat del Social.

Xaro

Divendres 19 de gener.- Una seixantena d'alumnes de 1r ESO van fer la sortida d'esquí de fons a l'estació nord-catalana de La Llosa (1.866 m), a la comarca del Capcir.

Varen poder aprendre els fonaments bàsics d'aquest esport, amb el suport de tècnics titulats que durant més de 4 hores varen estar amb ells guiant-los i ensenyant-los a esquiar amb seguretat

Dijous 11 de gener.- Els alumnes de 1r Batxillerat Social hem visitat les instal·lacions de la sucursal del Banc d'Espanya a Barcelona. Després d’identificar-nos i passar per seguretat, ens ha rebut el Director, i posteriorment, el tècnic ens ha explicat quines funcions ofereix el Banc d’Espanya com a banc central espanyol i membre de l’Eurosistema.

Així, hem pogut comprovar quines mesures de seguretat tenen els bitllets europeus per tal de no ser falsificats i quina vida útil tenen fins que el Banc d’Espanya els retira. Tanmateix, hem obtingut una borsa-regal, on entre altres coses, ens han obsequiat amb un cub de 280€ amb bitllets de 20€ destruïts per aquesta entitat.

Abans d'anar cap a casa hem passat per l'autoritat màxima en matèria laboral a Catalunya, el Departament d'Empresa i Coneixement i hem visitat el Palau Robert amb l’exposició D’ONES (R- Evolució de les dones en la música).