Institut Celestí Bellera (Granollers)
 

Recollida de dades i valoracions.- Gener de 2005 i de 2010


Qüestionari sobre El Clima Escolar

processos d'avaluació interna de centre.- Gener 2010

 

Suggeriments per contestar aquest qüestionari

A continuació et proposo un seguit d'afirmacions sobre el nostre Institut Celestí Bellera. T'agrairé que contestis en quin grau estàs d'acord o en desacord amb cadascuna de les afirmacions, de manera que puguis reflectir la impressió que tens de l'institut. Pots deixar-ne algunes sense respondre, si cal.

El codi de valoració és el següent:

1 Gairebé mai
2 Algunes vegades
3 Sovint
4 Gairebé sempre

Es tracta d'un model estandarditzat de l'informe del "Pensylvania Departament of Education (1988)" que serveix com a referent normalitzat per a processos d'avaluació interna de centres educatius. El mateix qüestionari ens el va passar el Santi, el gener de 2005, quan recollia dades i valoracions per elaborar el seu Projecte de Direcció. Ara pot resultar-nos molt interessant, també, l'anàlisi comparativa de resultats.

Moltes gràcies per dedicar una estona del teu temps a reflexionar sobre quins elements defineixen el clima escolar al nostre institut i ajudar-nos a concretar les línies de millora del nostre Projecte de Centre. Gràcies!

 

Equip directiu

* les dades corresponen a la mitjana ponderada dels valors puntuats per les 35 persones que han contestat l'enquesta

 

Apartat 1.- Factors generals que incideixen en el clima de l'institut

2005
( > 3,4 sobre 4 = punt fort * * * * * * * < 2,1 sobre 4 = punt feble )
gener 2005
gener 2010

1

 

El professorat tracta els alumnes amb respecte
*
3.8

2

 

El professorat d'una àrea o nivell determinats respecten el d'altres àrees o nivells
3.8

3

 

Professors/res d'aquest institut es mostren orgullosos de ser professors/res
3.1

4

 

Els alumnes se senten recolzats pel professorat del centre
3.1

5

 

Els alumnes saben que el professorat escoltarà sempre la seva versió dels conflictes i prendrà les mesures justes
3

6

 

El professorat confia en el sentit comú dels alumnes
2.6

7

 

Els alumnes estan desitjosos d'aprendre
2.1

8

 

L'assistència és bona: els alumnes només falten en casos urgents i justificats
2.9

9

 

Els professors i professores estan satisfets de treballar en aquest institut
3.2

10

 

Crec que en aquest centre s'atenen i es fan servir les meves idees i suggeriments
3.1

11

 

Les decisions importants es prenen en aquest centre amb representants del professorat, pares i mares, alumnes i administració
3.2

12

 

Una vegada tot discutit i elaborat, sento que pertanyo a aquest centre
3.2

13

 

El professorat d'aquest institut sempre busca nous mitjans d'ensenyament-aprenentatge 
3.2

14

 

Els alumnes consideren que els programes educatius del centre són importants per les seves necessitats futures
2.5

15

 

L'institut recolza la participació de pares i mares, i crea oportunitats perquè s'involucrin en activitats d'aprenentatge i en l'avaluació dels nous projectes
2.7

16

 

Els alumnes estan satisfets d'aquest institut i no desitgen pas anar a estudiar a cap altre
3.2

17

 

Els professors i alumnes nouvinguts al centre s'integren de manera ràpida i positiva al seu grup i a la dinàmica general de l'institut
3.1

18

 

Hi ha un gran esperit de col·laboració i companyonia al nostre institut
3.2

19

 

Davant els nous problemes, aquest institut troba els recursos per resoldre'ls
3.1

20

 

El centre elabora plans concrets per ajudar els alumnes amb necessitats educatives especials i ajudar-los en la seva integració i desenvolupament personals
3.4

21

 

Al nostre institut s'adeqüen les noves programacions oficials a les necessitats específiques dels alumnes i de la comunitat educativa
3.2

22

 

Sempre hi ha alguna persona a l'institut amb la qual puc parlar dels meus problemes personals
3.4

23

 

El director es preocupa dels alumnes
3.8

24

 

Crec que la gent d'aquest institut es preocupa de mi com a persona; és a dir, es preocupa més enllà del que s'espera de la meva tasca concreta a l'institut (ja sigui com a alumne, profe, pare, mare, PAS)
3.2

 

Apartat 2.- Elements determinants del Currículum

2005
( > 3,4 sobre 4 = punt fort * * * * * * * < 2,1 sobre 4 = punt feble )
gener 2005
gener2010

1

 

Els alumnes ajuden a decidir els objectius d'aprenentatge
2

2

 

Professors i professores estan en constant procés d'aprenentatge i reclicatge professionals
3.3

3

 

Els programes didàctics d'aquest institut estimulen l'expressió i el pensament creatius
2.9

4

 

S'estimula en cada alumne/a les seves capacitats específiques (intel·lectuals, artístiques, socials o manuals)
2.7

5

 

No tots els alumnes han d'aconseguir ni seguir els mateixos nivells curriculars
3.1

6

 

El professorat del nostre institut coneix cada alumne/a com a individu particular
2.8

7

 

Es potencia el treball en petit grup, a més del treball individual i el treball en grups grans
2.9

8

 

El professorat del centre fa servir una varietat gran de mètodes i materials educatius (audiovisuals, informàtics, etc.)
3.3

9

 

L'equip directiu i el professorat assisteixen sovint a programes de formació per reforçar la seva tasca educativa al centre
3.3

10

 

L'institut proporciona als alumnes que ho necessiten formes alternatives d'assolir els objectius curriculars mínims exigits
3.3

11

 

Hom sap que el professorat modifica la planificació del treball a l'aula en funció de les necessitats del grup d'alumnes
3.4

12

 

L'alumnat està molt interessat en les activitats extraescolars que s'ofereixen
3

13

 

Les programacions de l'institut ajuden els alumnes a desenvolupar l'autodisciplina i la iniciativa personals
2.5

14

 

L'administració educativa recolza la tasca del professorat del centre
2.7

15

 

L'interès de l'equip directiu i del professorat està centrat a ajudar tots els alumnes a aprendre
3.2

16

 

Cada professor/a amb els seus alumnes estableix les regles de convivència a l'aula
3.2

17

 

La disciplina (i el càstig) és bona quan es trenquen les normes de convivència establertes
3.3

18

 

La majoria d'alumnes i del professorat respecta les normes de funcionament i convivència establertes a l'institut
3

19

 

Els alumnes coneixen de manera clara els criteris d'avaluació que es fan servir per mesurar el seu progrés
2.9

20

 

La major part dels alumnes es relaciona de manera positiva i cordial amb els professors i l'equip directiu
3.1

21

 

Es valoren i recompensen les bones tasques i èxits educatius del professorat d'aquest institut
2.8

 

 

Apartat 3.- Determinants del Procés

2005
( > 3,4 sobre 4 = punt fort * * * * * * * < 2,1 sobre 4 = punt feble )
gener 2005
gener 2010

1

 

El personal d'aquest institut analitza seriosament solucions alternatives abans de decidir-ne la seva posada en funcionament
3.1

2

 

Es demana la col·laboració i els suggeriments dels diferents membres de la comunitat educativa per resoldre els problemes més importants de l'institut
3

3

 

Els membres de la nostra comunitat educativa resolen els problemes i no es conformen només parlant-ne i prou
2.9

4

 

Es busca la participació de tothom per desenvolupar els objectius de centre
3.1

5

 

Es tenen en compte els objectius i la línia de centre abans de posar en marxa qualsevol programa
3.4

6

 

Hi ha una revisió i actualització sovintejades dels objectius de centre
3.4

7

 

Hi ha estructures que em permeten de dirigir-me a una autoritat superior si la decisió que s'ha près em sembla poc justa
3.4

8

 

En el nostre institut creiem que sempre hi ha solucions alternatives per a la majoria dels problemes que poden plantejar-se
3.3

9

 

Davant d'un conflicte en el centre, la resolució és sempre constructiva, mai destructiva
3.3

10

 

Tinc la sensació que el professorat és fàcilment accesible i receptiu
3.4

11

 

El director ens parla amb franquesa i de forma oberta
3.5

12

 

Els professors i professores del nostre institut estan sempre predisposats a ajudar els alumnes
3.2

13

 

Els pares i mares d'alumnes ajuden a prendre decisions sobre les noves programacions del centre
2.1

14

 

Tinc influència en les decisions del centre que m'afecten directament a mi
2.8

15

 

Els delegats d'alumnes i les seves associacions prenen decisions importants per a la dinàmica de l'institut
2.3

16

 

L'avaluació del professorat proporciona una informació molt útil per a la millora de la tasca de cada professor/a
3.1

17

 

Els professors o els alumnes poden decidir les modificacions dels programes oficials de l'administració educativa
2.5

18

 

En aquest institut es consideren els professors/res com a professionals que proporcionen oportunitats d'aprenentatge en les seves classes
3.4

19

 

Els professors i professores de l'institut saben què ensenyar i com fer-ho
3.3

20

 

Els programes de formació continuada del professorat els permeten d'estar al dia en el tema de les millors estratègies d'ensenyament-aprenentatge
3

21

 

L'institut anima els alumnes a ajudar els companys i companyes en les activitats d'aprenentatge
3.1

22

 

Al nostre institut mirem sempre endavant. No passem la major part del temps resolent problemes quotidians, del dia a dia
2.8

23

 

Estableixen les prioritats de l'institut els diferents grups de participació que conformen la comunitat educativa, no només l'equip directiu
3.2

 

Apartat 4.- Determinants Materials

2005
( > 3,4 sobre 4 = punt fort * * * * * * * < 2,1 sobre 4 = punt feble )
gener 2005
gener 2010

1

 

Es disposa del professorat suficient per cobrir les necessitats de l'institut
2.3

2

 

Els materials d'ensenyament amb què treballem són els més adients a les programacions del centre
2.9

3

 

Professorat i alumnat poden aconseguir els materials que necessiten en el moment més adient
2.9

4

 

El professorat recomana i fa suggeriments sobre les prioritats de recursos necessaris en els seus programes
3.1

5

 

El sistema tutorial de l'institut recolza els processos creatius i eficients d'ensenyament i aprenentatge
2.9

6

 

Tenim cura de mantenir el centre net, polit i en bones condicions
3.4

7

 

L'institut disposa d'una bona infraestructura en noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)
3.7

8

 

L'edifici de l'institut cobreix les nostres necessitats d'espai i infraestructura per implementar els nostres programes
1.9

9

 

L'alumnat i el professorat està satisfet del pla de treball de l'institut i participa per tal de mantenir-lo viu i atractiu
3

 

 

MOLTES GRÀCIES PER LA TEVA COL·LABORACIÓ!!!