PRESENTACIÓ  AL  PROFESSORAT

ADRECES D'INTERÈS

Ajuntament de Barcelona: 

Barcelona

Medi ambient

Agenda 21

Urbanisme

Granollers:

Granollers

Museu La Tela

Generalitat de Catalunya:

Mediambient

Ensenyament

Office of the High Commissioner for Human Rights:

Declaració Universal de Drets Humans

Greenpeace:

Greenpeace

Revistes:

Perspectiva ambiental

 

Aquesta pàgina és una proposta de crèdit de síntesi per a 4rt d'ESO. 
L'Institut Celestí Bellera a 4rt curs proposa que l'alumnat faci del seu viatge final un veritable viatge d'estudis, i per tant programa el crèdit de síntesi en funció d'aquesta situació. Al llarg del temps dos han estat els crèdits que s'han realitzant alternativament: Florència i el renaixement i altra comunitat autònoma. 
Per diferents raons sempre queda un grup de nois i noies que no van al viatge, però també s'organitza el seu crèdit de síntesi. Aquest crèdit alternatiu ha estat estudiar des de diferents àmbits la ciutat de Barcelona. Aquest curs estudiarem la ciutat de Barcelona des del punt de vista de la sostenibilitat, aprofitant que ha estat presentat el document "Cap a l'Agenda 21 de Barcelona document per al debat" i que el nostre centre treballa en els projectes "Fem-ho possible. Cap a l'escola sostenible" i "Internet a l'aula.

Els objectius i característiques generals del crèdit es van dissenyar el curs 2000/01.  Una de les característiques dels nostres crèdits de síntesi és que l'alumnat amb els coneixements adquirits ha de realitzar un producte final. En aquest cas, que millor que fer propostes al propi Ajuntament de Granollers, al Consell Escolar del Institut i, als pares i mares de l'alumnat que assisteix al centre, per tal d'aconseguir millores en la ciutat, el institut i, a casa, en el camí de la ciutat sostenible i des de la participació responsable.  Per tant l'estudi a realitzar per l'alumnat es basa en quatre temes desenvolupats per tots els grups:

    La ciutat i els cotxes 
La ciutat moderna 
   La ciutat de tothom 
La ciutat i el bosc 

que s'han de materialitzar en propostes raonades per millorar la sostenibilitat de la seva llar, la ciutat i al propi institut: 

Pretenem que a partir de l'estudi directe de la ciutat, visites  a Barcelona i a Granollers, i, de l'estudi de diferent informació seleccionada, l'alumnat pugui fer una proposta adequada a la seva edat i de la que es senti part alhora de portar-la a la pràctica. ( Veure també:  programació). 
També hem volgut incorporar les noves tecnologies de la informació per presentar el crèdit, treballar-ho i, recollir les propostes elaborades des dels diferents grups d’alumnes . 
 


Francisca Guerola