EL COOLHUNTER

COOLHUNTER

Els inicis d’aquesta professió es donen cap al 1980, gràcies a la necessitat de les grans empreses per satisfer als clients i saber que passa al carrer. Coolhunter, caçador de tendències o tredhunter4, són algunes denominacions que es dediquen a la mateixa feina. Aquestes persones observeni analitzen el que es porta al carrer. Fan el que es diu treball “in situs5” ; Es camuflen en l’ambient i desxifren quins són el gustós de la gent, com es vesteixen, la manera de parlar i d’aquí treuen des de les properes tendències de moda fins a la forma d’un telèfon mòbil. Un coolhunter o una coolhunter és un buscador de tendències. Normalment és una persona jove , que està al dia, una persona curiosa, que sempre esta veient tot tipus de coses, ja siguin llibres, revistes, cine, premsa… Van de viatge i estan sempre amb els cinc sentits a punt per qualsevol cosa que els hi cridi l’atenció. Sempre porten la càmera a sobre, una llibreteta i un voli per apuntar-se tots els detalls importants. El seu material de treball son informes plens de notes, dibuixos, fotos, que preparen per a marques, dissenyadors, empreses. Una d’aquestes empreses de cazatendencias o coolhunters es FutureConcept Laboratori, un laboratori d’investigació on s’estudien els fenòmens socioculturals que tindran lloc en l’escena internacional per a grans firmes com poden ser coca cola o nokia. Aquests tipus d’empreses tenen molts treballadors a les seves disposicions a diferents parts del món, que es dediquen des de cada una de les ciutats a veure com viu, es comporta i actua la gent. Són uns gurus(exp. pàg. 10) del màrketing6 i de la publicitat, a més a més han d’estar presents en la dinàmica de grups que realitzen les empreses per al llançament d’un nou producte, l’avantatge d’això és la informació generada de tots els experts del grup, realitzen treballs de publicitat, disseny i direcció creativa, disseny gràfic, elements promocionals, identitat corporativa…El coolhunter té una part de treball de despatx, teòrica, d’estudi conscienciat, on no sempre s’han de deixar emportar per la intuïció, han de meditar, pensar i rumiar molt totes les idees i propostes, les diferents combinacions relacionades amb la moda i les tendències actuals. La seva sensibilitat per captar aquells detalls i coses que els poden comunicar o transmetre noves tendències o creacions no les poden deixar escapar, qualsevol cosa, ja sigui una forma de pensar o un estil de vida. Han de pensar ràpidament que és el que poden extreure d’allò. Per això aquestes persones han de conèixer sempre les últimes tendències per saber si d’allò que estan veient en podran obtenir algun resultat.

4.Tredhunter: sinònim de coolhunter, buscador de tendències

5. Treball “insitus”: acció que duu a terme un coolhunter camuflant-se en un ambient

6. Màrqueting: (o comercialització), veure pàg.

SEGÜENT