Com es formen els grups?

. Cada grup tindrà 5 components.
. Es reparteix la classe en 5 grups (s’agrupen tots els alumnes pel nivell de coneixements, aquesta primera vegada segons la informació donada pels informes de traspàs. En altres avaluacions segons les notes obtingudes a l’avaluació anterior).
. Tenint en compte que els alumnes amb baix nivell no els vol ningú, són ells els primers integrants de cadascú dels grups i els que comencen a triar un alumne/a del grup “millor”. Després la tria dels altres components dels altres grups ha de ser consensuada.

Fent així els grups, queden força equilibrats; alguna vegada el professor ha d’intervenir per tal de que no hagin massa diferències. Els grups tenen components de diferents nivells de coneixements. Això possibilita encomanar unes activitats de dificultat mitjana igual per a tots els grups.

Altres possibilitats

No sempre és bo per a tothom treballar en grups heteregonis. Els que tenen més nivell de coneixement són els que fan la majoria del treball i a més, com és massa fàcil per a ells, s’avorreixen. Els que van molt fluixet, moltes vegades es limiten a copiar. S’haurien d’alternar altres possibles maneres de fer els grups.
Aquest curs (més endavant, quan la dinàmica del treball en grup estigui assumida per tothom) s’intentarà muntar activitats de dificultat mitjana per realitzar en els grups heteregonis i dins del mateix contingut muntar activitats d’ampliació, activitats de consolidació i activitats de reforç, que seran realitzades per grups homogenis.

(veure el document “Com s’organitzen els grups”)
Darrera modificació: dimecres, 30 de desembre 2015, 13:20