Dia 6: dimarts 14 de gener de 2020

Bon dia!

Avui, últim dia pels alumnes de 4t que aquest matí han fet una visita guiada pel barri jueu de París, Le Marais, allà han pogut veure moltes botigues d’alimentació i restauració kosher,  de fet, han pogut tastar-lo ja que avui han fet un picnic kosher. Alguns jueus són molt amants de la tradició i això fa que el Marais sigui un barri molt peculiar. Mentrestant, els alumnes de batxillerat han fet una visita guiada al Musée d’Orsay, una antiga estació de tren, que alberga les obres més importants de l’impressionisme.
Després de dinar, els alumnes de 4t, han vingut cap a l’hotel a buscar les maletes i han iniciat el camí cap a l’aeroport. Aviat els tindreu a casa.
Els alumnes de batxibac han marxat tots junts cap a Le Bourget. Allà, les famílies han llogat una sala per fer-los una festa de comiat, un gest molt simpàtic de part de tots ells. Quan acabi la festa, dos pares acompanyaran els nostres alumnes a l’hotel en cotxe.

Demà, seran els alumnes batxibac qui faran la visita al Marais.
I això és tot, alguns avui i altres demà tindreu una crònica en directe dels vostres fills i filles.
Fins aviat, famílies!
Maria José, Deborah, Lali i Alicia

Entrades recents de 4t d’ESO

Dia 5: dilluns 13 de gener de 2020

Bona nit!
Avui ha tornat la pluja i el fred ha continuat present, la logística ha funcionat molt bé, com cada matí. Després, els alumnes de batxillerat han anat cap l Centre Pompidou, el  museu d’art modern on es poden trobar les avantguardes, ens han fet una visita guiada d’una selecció d’obres que sempre resulten sorprenents. Els alumnes de 4t han anat al Louvre, un imprescindible, i han passejat tot admirant les obres d’art. Havent dinat, ens hem retrobat tots a la Grande Mosquée, que hem visitat i, un cop finalitzada la visita, qui ha volgut, ha pogut degustar un tè a la menta acompanyat de pastissets àrabs boníssims. Després, hem fet una passejada fins arribar al Quartier Latin, on hem pogut gaudir de l’ambient especial d’aquest barri que tant agrada als joves. Allà, hem sopat i cap a l’hotel, d’una manera molt divertida, amenitzada per la vaga de transport, que no podia faltar!

Deborah, Lali, Maria José i Alicia

Entrades recents de Batxillerat

Dia 4: diumenge 12 de gener de 2020

Avui els alumnes de 4t hem aprofitat el bon dia per fer les visites més turístiques del viatge: la Tour Eiffel i el vaixell pel Sena. Com a bon diumenge, ens hem pogut llevar tard i hem anat cap a la Torre Eiffel, on hem pujat i ens hem fet totes les fotos possibles, aprofitant les bones vistes de la ciutat de París. Després hem fet la passejada en vaixell pel Sena, en què hem vist la ciutat des del riu: el Louvre, Notre Dame, l’Assemblea Nacional…

A la tarda ens hem acostat a Notre Dame, per veure-la de prop, i hem passejat per l’Hotel de Ville i el centre Pompidou. Per acabar el dia hem anat a la Place de la Republique a passejar i sopar una bona hamburguesa. Tot i que encara segueix la vaga al transport públic ens n’hem pogut sortir per tornar a l’hotel sense problemes.
Pel que fa als de Batxillerat, avui ha sigut un dia per estar amb les famílies: han anat a passejar, a centres comercials i fins i tot un grup han anat a patinar sobre gel.
Demà més!
Alicia, Maria José, Deborah i Lali
PS: tenim problemes amb la connexió i ens és molt difícil enviar fotografies.

Dia 3: dissabte 11 de gener de 2020

Bona nit, famílies,

Primer dia de sol però també de fred intens!
Aquest matí hem anat tots junts a Arc de Triomphe a gaudir d’unes magnífiques vistes de la ciutat. Després, mentre alguns alumnes de batxillerat han anat a veure la Tour Eiffel o el Louvre, hem proposat un joc de pistes pel Champs Elysées als alumnes de 4t. Hem dinat als jardins des Tuilleries en un ambient digne d’una pel·lícula de Hitchcock, i hem continuat caminant fins a l’Opera on hem gaudit d’un mini-concert d’una yellow big band de vent. L’estona de temps lliure ha estat amenitzada per un part improvisat a Galerie Lafayette.
Demà començarem el dia al mercat de les puces.
Maria José, Alicia, Deborah i Lali

Dia 2: divendres 10 de gener de 2020

Avui, amb els alumnes de batxibac hem anat a classe a l’institut de Le Bourget i després hem anat a la Fondation Louis Vuitton. Allà hem pogut veure una exposició molt interessant dedicada a Charlotte Périand. Hem dinat a Bois de Bologne i, tot fent una bona passejada, hem arribat a l’Arche de la Defense, el barri més “vertical” de París.

Finalment, hem tornat a l’institut on ens esperaven les famílies pel sopar de germanor. Una jornada molt completa!!
Els alumnes de 4t hem començat el dia passejant pel cementiri de Père Lachaise, on hem visitat les tombes d’Edith Piaf, Chopin i Jim Morrison, entre altres. Després hem anat al Museu de l’Home, on hem vist una exposició sobre l’alimentació al llarg de la història des d’una perspectiva antropològica. A la tarda hem pujat al barri de Montmartre, on hem passejat per carrers de botiguetes encantadores, la plaça dels pintors i el Sacre Coeur. Ben cansats després de caminar tot el dia, finalment hem arribat a l’hotel.
Els retards en el transport públic ens han acompanyat durant tot el dia, a causa de la vaga de treballadors, i per això hem caminat força. Demà tornarem a temptar la sort!

Dia 1: dijous 9 de gener de 2020

Bona nit,
Avui hem sortit de Granollers carregades de paciència per encarar la vaga general convocada a França i hem arribat a l’aeroport sense novetats. Hem tingut un bon i puntual vol fins i tot per a aquells a qui no els hi feia gaire gràcia enlairar-se. Per poder anar cap a l’institut i hotel ja hem notat de més aprop els efectes de la vaga.
Els alumnes de Batxibac que s’allotgen en famílies han hagut d’esperar bastant per poder agafar el segon autobús. Allà s’han trobat amb les seves parelles i han anat cap a casa per passar el vespre amb les famílies.
Els alumnes de l’hotel no han hagut d’esperar gaire per agafar el bus però han patit els efectes del trànsit en una jornada de vaga, així que el trajecte també ha estat més llarg del que ens esperàvem. Al vespre no hem pogut anar a Place de la République ja que el metro no funcionava així que ens hem quedat al barri de l’hotel.
Demà ens espera un dia de museus ben ple!
Ja sabeu que ens podeu seguir també pel nostre twitter @BelleraProjecte on podreu veure algunes fotos ja que avui no us les podem enviar per correu per problemes de wifi.