Curs 25-26

Projecte STEAM Nutrició – 2n ESO

2026-06-09T12:54:04+02:00

L'altre dia, al Projecte STEAM de nutrició vam elaborar unes barretes de llavors, com a alternativa d'esmorzar saludable. Aquí teniu la descripció de la recepta per si us voleu animar a fer-la: RECEPTA DE LES BARRETES DE LLAVORS INGREDIENTS: 4 cullerades de galetes d’arròs inflat esmicolades 4 cullerades de melassa d’arròs 4 cullerades de pipes de gira-sol 4 cullerades de pipes de carabassa 4 cullerades de sèsam   PREPARACIÓ: Rentem totes les llavors, per separat, i les anem torrant en una paella, sense oli, durant uns minuts. En acabar les ajuntem totes en un bol. Quan totes les llavors estan [...]

Projecte STEAM Nutrició – 2n ESO2026-06-09T12:54:04+02:00

Sortida a Ceret (França) – 1r ESO

2026-06-09T12:50:11+02:00

Divendres 5 de juny, els alumnes de francès de 1ESO van fer una sortida a Ceret, a França. En arribar vam esmorzar al jardinet de la Capelleta i ens vam organitzar en grups per fer un joc de pistes per la ciutat, això ens va permetre tenir un primer contacte amb la llengua francesa. Val a dir que aquest joc el van crear quan feien 1r d'ESO els alumnes de francès que ara són a 4t d'ESO. Després, vam fer una petita excursió a la cascada dels Baousous que anava ben carregada. Allà vam dinar en un bosquet molt agradable. [...]

Sortida a Ceret (França) – 1r ESO2026-06-09T12:50:11+02:00

Gran Final del Picalletres – 3r ESO

2026-06-05T14:10:37+02:00

Dimecres, 3 de juny, vam participar a la Gran Final del Picalletres 2026. Es va fer al Teatre de la Passió d'Esparraguera i el presentador va ser en Dafnis Balduf. En Pau Guitart era el representant de 3r d'ESO del nostre institut i va fer un molt bon concurs, ja que havia de concursar contra els 10 millors representants de cada zona. Si voleu saber-ne el resultat, us haureu d'esperar al 21 de juny; la Gran Final es retransmetrà a la XARXA. Entrades recents de Batxillerat

Gran Final del Picalletres – 3r ESO2026-06-05T14:10:37+02:00

Premi territorial del Vallès Oriental a AMIC-Ficcions – 1r Batx

2026-06-05T14:06:18+02:00

Estem molt contentes de celebrar aquest premi territorial després d'uns mesos de creació a dues mans del text Un pètal de paper. Les autores han estat la Mariona Bros, alumna de 1r de batxillerat artístic del Bellera, i una amiga seva, la Clara Ororbia, d'un centre de Caldes. Enhorabona a les guanyadores i agraïment també per als altres alumnes de la matèria de Creació literària que es van animar a impulsar la seva creativitat en aquest concurs! Entrades recents de Batxillerat

Premi territorial del Vallès Oriental a AMIC-Ficcions – 1r Batx2026-06-05T14:06:18+02:00

Assistim al Congrés de Ciutats Educadores – 3r ESO

2026-06-05T14:02:13+02:00

Els alumnes de 3r d’ESO van participar el passat divendres 29 de maig en el Congrés de Ciutats Educadores celebrat a Granollers. La jornada va reunir estudiants, docents i experts per reflexionar sobre el paper de l’educació en la construcció de ciutats més inclusives i participatives. Durant el matí, l’alumnat va assistir a la conferència del reconegut pedagog Francesco Tonucci. A la seva intervenció, Tonucci va destacar la importància d’escoltar la veu dels infants i joves en la presa de decisions que afecten la seva vida quotidiana. Posteriorment, van participar en una taula rodona conjunta amb alumnes d’altres centres educatius. Aquest [...]

Assistim al Congrés de Ciutats Educadores – 3r ESO2026-06-05T14:02:13+02:00

Premis XXXI Concurs El gust per la lectura – 2n Batx

2026-06-05T10:40:42+02:00

Dijous, dia 5 de juny, vam anar al lliurament de premis del XXXI Concurs El gust per la lectura que convoca el Departament d'Educació. Hi participàvem amb dos treballs i ambdós van ser premiats! El ressó de la rosa, de la Paula Vega i la Sol Tovar com a finalista i El poemari de la rosa naixent, de la Júlia Font i la Martína Méndez com a guanyador. Moltes felicitats per la feina feta! Entrades recents de Batxillerat

Premis XXXI Concurs El gust per la lectura – 2n Batx2026-06-05T10:40:42+02:00

Participem a la fira de robòtica Retotech – 4t ESO

2026-06-05T10:23:44+02:00

Avui, deu alumnes de 4t d'ESO del nostre institut han participat a la fira Retotech celebrada a Barcelona. Durant la jornada han pogut conèixer projectes de robòtica d'altres centres i presentar els treballs que han desenvolupat al llarg del tercer trimestre en col·laboració amb l'alumnat i professorat de la SIEI plus. La seva feina i implicació han estat molt ben valorades, i han rebut les felicitacions de la directora general de currículum i desenvolupament professional i dels organitzadors de la fira pels valors que transmetia el projecte "un hort mil mans". Entrades recents [...]

Participem a la fira de robòtica Retotech – 4t ESO2026-06-05T10:23:44+02:00

Exposició “Interexploració identitària a través del color” – 1r Batx

2026-06-04T12:56:02+02:00

La setmana passada, els alumnes de primer de Batxillerat Artístic des de l'assignatura de Dibuix Artístic van inaugurar l’exposició Interexploració identitària a través del color, que es podrà visitar fins a l’1 de juny al Centre Cívic Can Bassa. Veïns i visitants hi podran descobrir els quadres realitzats pels alumnes. El projecte és un exercici de recerca personal, emocional i visual al voltant del concepte d’identitat i dels referents que configuren la seva mirada sobre el món. Parteix de l’estudi científic i tècnic del color per evolucionar cap a una exploració artística basada en els referents propis de l’alumnat: experiències, interessos, [...]

Exposició “Interexploració identitària a través del color” – 1r Batx2026-06-04T12:56:02+02:00

Curs de Formació a Florència

2026-06-04T12:29:31+02:00

La setmana passada vaig participar en unes classes d'Italià a Florència, en el marc del programa Erasmus+. Va estar una barreja de classes de llengua, cuina i visites culturals. Vaig observar l'interès per aquest idioma arreu del món, a la meva classe hi havia gent del Japó, Brasil, Israel i Singapur. Per tota la ciutat trobes joves americans, ja que hi ha 40 escoles USA on poden acabar els seus estudis superiors. Amb aquest petit tast el meu interès per aquest idioma s'ha augmentat i continuaré formant-me per millorar el meu nivell. En definitiva, ha estat una experiència molt enriquidora. Imma Navarro, [...]

Curs de Formació a Florència2026-06-04T12:29:31+02:00

Acollida intercanvi Rennes – 1r Batxibac

2026-06-02T08:56:22+02:00

La setmana del 5 al 12 de maig, el nostre institut va acollir un grup d’estudiants i professores franceses dins del marc d’intercanvi Batxibac.  Aquesta visita forma part d’un projecte Erasmus+ d’intercanvi lingüístic, cultural i educatiu entorn el recurs de l’aigua que ja va començar el desembre passat, quan els nostres alumnes van viatjar a Bretanya per tal de començar el projecte. Durant aquesta setmana, els alumnes van realitzar nombroses activitats relacionades amb l’aigua: visites a les thermes de Caldes, estones per a treballar el projecte i activitats relacionades amb la cultura i folklore català. Des de l’Institut Celestí Bellera [...]

Acollida intercanvi Rennes – 1r Batxibac2026-06-02T08:56:22+02:00
Go to Top