STEAMCat

Projecte STEAM Nutrició – 2n ESO

2026-06-09T12:54:04+02:00

L'altre dia, al Projecte STEAM de nutrició vam elaborar unes barretes de llavors, com a alternativa d'esmorzar saludable. Aquí teniu la descripció de la recepta per si us voleu animar a fer-la: RECEPTA DE LES BARRETES DE LLAVORS INGREDIENTS: 4 cullerades de galetes d’arròs inflat esmicolades 4 cullerades de melassa d’arròs 4 cullerades de pipes de gira-sol 4 cullerades de pipes de carabassa 4 cullerades de sèsam   PREPARACIÓ: Rentem totes les llavors, per separat, i les anem torrant en una paella, sense oli, durant uns minuts. En acabar les ajuntem totes en un bol. Quan totes les llavors estan [...]

Projecte STEAM Nutrició – 2n ESO2026-06-09T12:54:04+02:00

Participem a la fira de robòtica Retotech – 4t ESO

2026-06-05T10:23:44+02:00

Avui, deu alumnes de 4t d'ESO del nostre institut han participat a la fira Retotech celebrada a Barcelona. Durant la jornada han pogut conèixer projectes de robòtica d'altres centres i presentar els treballs que han desenvolupat al llarg del tercer trimestre en col·laboració amb l'alumnat i professorat de la SIEI plus. La seva feina i implicació han estat molt ben valorades, i han rebut les felicitacions de la directora general de currículum i desenvolupament professional i dels organitzadors de la fira pels valors que transmetia el projecte "un hort mil mans". Entrades recents [...]

Participem a la fira de robòtica Retotech – 4t ESO2026-06-05T10:23:44+02:00

Concurs Robòtica Vallèsbot – 3r ESO

2026-06-01T11:46:43+02:00

El passat divendres 29 de maig vam participar amb l'alumnat de la matèria de Robòtica i Programació de 3r d'ESO al concurs de robòtica Vallèsbot, que es va celebrar al Palau d'Esports de Granollers. Hem exposat 4 dels projectes elaborats a l'aula. Aquest any, la temàtica tenia relació amb la diversitat funcional, i han sortit idees i prototips molt originals i creatius. L'esdeveniment ha coincidit amb el Congrés de Ciutats Educadores, que tenia lloc al mateix espai, així que hem pogut rebre la visita de companys i companyes del nivell. Tot i la calor, ha estat un èxit i una [...]

Concurs Robòtica Vallèsbot – 3r ESO2026-06-01T11:46:43+02:00

Participació ISCVO – 1r ESO

2026-04-27T09:23:58+02:00

Descobreix l’ISCVO 2026 (International School Congress in Vallès Oriental) 6a edició – Ciència, recerca i comunicació en llengua estrangera El projecte ISCVO torna a reunir alumnat de centres educatius del Vallès Oriental en una experiència única que combina ciència i llengua estrangera. Durant el congrés, els i les estudiants es converteixen en joves investigadors/es: plantegen preguntes, desenvolupen projectes i comparteixen resultats en un context acadèmic real. Les presentacions, en format comunicació o taula rodona, permeten treballar l’argumentació, el rigor científic i l’expressió oral davant de públic. El congrés comptarà també amb la participació de Joan Manel Riera, membre de la [...]

Participació ISCVO – 1r ESO2026-04-27T09:23:58+02:00

Ens preprem pel concurs de robòtica Vallèsbot! – 3r ESO

2026-04-21T13:20:01+02:00

Els alumnes de l’institut Celestì Bellera de 3r d’ESO de la classe Robòtica i Programació ens estem preparant per anar al concurs de robòtica VallèsBot! El 28 de maig del 2026, coincidint amb el congrés de Ciutats Educadores, se celebrarà la 9a edició del VallèsBot al Palau d’Esports de Granollers. Sota el tema d’aquest any, “Una ciutat per a tothom”, estem preparant uns projectes pensats per millorar la vida de la gent amb diversitats funcionals. Algunes de les nostres idees són sensors per gent cega, timbres per sords… Ens hi estem esforçant molt perquè estigui tot preparat per poder-vos ensenyar [...]

Ens preprem pel concurs de robòtica Vallèsbot! – 3r ESO2026-04-21T13:20:01+02:00

Participació Comunitat STEAM a Viladecans

2026-04-21T11:51:10+02:00

A l’Institut Celestí Bellera continuem apostant pels projectes STEAM com a eix clau de la nostra innovació educativa. Formem part, des de fa anys, de la comunitat STEAMCat, fet que ens permet compartir experiències, aprendre d’altres centres i continuar millorant la nostra pràctica docent. El passat gener, membres de l'equip impulsor STEAM de l'Institut, van anar a Viladecans a presentar l'organització STEAM del centre i els projectes claus a la Comunitat Territorial. Una jornada molt enriquidora que ens ajuda a compartir, revisar i consolidar els projectes STEAM de l'Institut. Entrades recents de Batxillerat [...]

Participació Comunitat STEAM a Viladecans2026-04-21T11:51:10+02:00

Presentació projecte “Hi ha planeta B?” a la Comunitat STEAM

2026-04-21T11:28:18+02:00

El passat 25 de febrer de 2026, membres de l'equip impulsor STEAM del centre van anar a  Coma-ruga (el Vendrell)  a una Comunitat Gran STEAM. La finalitat de la jornada era poder formar-nos i treballar al voltant del desenvolupament del pensament crític i com promoure'l des de l'àmbit STEAM. Vam participar en un taller molt interessant sobre Controvèrsies sociocientífiques (enllaç als materials dels tallers) i vam presentar un projecte del nostre centre que ens serveix per treballar el pensament crític amb el nostre alumnat de 1r d'ESO (Hi ha planeta B?). Entrades recents de Batxillerat [...]

Presentació projecte “Hi ha planeta B?” a la Comunitat STEAM2026-04-21T11:28:18+02:00

Representació del projecte de STEAM Teatre d’Ombres a l’escola Mestres Montaña – 2n ESO

2026-04-07T12:18:43+02:00

El passat dimecres 25 de març uns quants alumnes de 2n d'ESO van tornar a la seva escola de primària Mestres Montaña per ensenyar el projecte de STEAM Teatre d'Ombres realitzat durant el segon trimestre. El projecte consisteix en l'elaboració d'unes titelles fabricades amb la talladora làser i la construcció d'un teatret amb l'objectiu de representar una faula jugant amb la llum i les ombres. El públic va gaudir de les representacions i els actors van estar molt contents de poder fer l'espectacle al centre que els ha vist créixer. Entrades recents de [...]

Representació del projecte de STEAM Teatre d’Ombres a l’escola Mestres Montaña – 2n ESO2026-04-07T12:18:43+02:00

Ciències al Campus de la UPC – 4t ESO

2026-03-10T11:35:29+01:00

El 25 de febrer, l’alumnat de 4t d’ESO que cursa les optatives de Física i Química i Biologia i Geologia va fer una sortida conjunta al campus universitari de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Castelldefels. Per començar, van visitar l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), on van assistir a una xerrada en què els van explicar què són les ciències fotòniques i quins són els seus principals camps d’aplicació. Seguidament, en petits grups, van visitar tres laboratoris d’investigació on estudiants de doctorat o investigadors postdoctorals els van explicar la seva recerca científica. En un dels laboratoris van conèixer un projecte sobre finestres intel·ligents dissenyades [...]

Ciències al Campus de la UPC – 4t ESO2026-03-10T11:35:29+01:00

Buscant exoplanetes 1r ESO STEAM-MOLL

2026-02-17T12:04:19+01:00

L'alumntat de 1r d'ESO del grup STEAM-MOLL ha començat la jornada amb una visita al planetari del Museu de Ciències Naturals de Granollers  en el marc del projecte "There is no Planet B, is there?". Allà, en Carles, de planetari.cat, ens ha explicat què són els exoplanetes i les tècniques que utilitza l'astronomia per descobrir-los. Entrades recents de Batxillerat

Buscant exoplanetes 1r ESO STEAM-MOLL2026-02-17T12:04:19+01:00
Go to Top