Crònica des de Polònia: dia 1

Bona nit!
Ja som a l’hotel a Gdansk tot i que encara no dormim ja que acabem d’arribar. Hem tingut un vol molt plàcid i puntual. A l’aterrar a Polònia ens rebut el fred i la neu que cobria tots els carrers. Demà podrem gaudir de l’espectacle!
A les 8 ens vindrà a recollir l’autobús per poder anar cap a Inowroclaw i començarem les activitats a les escoles.
Fins demà!

Manuela, Mònica i Deborah

Crònica des de Polònia: dia 2

Hola famílies,
Avui no se’ns ha notat que hem dormit tres o quatre hores. A les 8:00 ja érem al bus per fer camí cap al destí final. Hem vist un paisatge tot pintat de blanc i gris  a penes esquitxat per algun que altre lletrero comercial en colors més llampants. A les 11’00 hem arribat a l’escola i allà ens estaven esperant amb impaciència tots els i les joves que seran aquests dies els companys dels vostres fills i filles. Molt il·lusionats ens han ensenyat l’escola després de deixar maletes i ens han fet exposicions sobre la ciutat i el país. Abans al gimnàs ens han donat la benvinguda amb vàries actuacions artístiques. A les 13’00 hem anat a la cantina a dinar un plat especial per l’ocasió i de tarda han estat fet activitats de coneixença i d’integració del grup. Quan hem acabat, sobre les 15’00 els han vingut a recollir les famílies per portar-los cap a casa on han passat tarda amb família, descansat i han confeccionant un vestit amb materials reciclats per una de les activitats de demà. Esperem que descansis perquè el programa de la setmana és bastant ple.

Crònica des de Polònia: dia 3

Bona nit famílies,

Avui ens hem llevat ben d’hora perquè ens esperaven les autoritats de la ciutat d’Inorowclaw. A les 8h del matí ens ha rebut el president de la ciutat a l’Ajuntament, que és la institució responsable de les escoles de primària. Després del seu discurs de benvinguda, els nostres alumnes han dit unes paraules d’agraïment per la gran acollida rebuda i li han fet algunes preguntes. Han donat alguns souvenirs de la ciutat a tots els estudiants, els han deixat tastar alguns dolços tradicionals i finalment els han donat una ampolla de la seva aigua medicinal.

Un cop acabada la recepció i les fotos de grup de rigor, hem marxat ben ràpid cap a agafar el bus per anar a la nostra segona visita institucional, aquest cop al City Council. El City Council és l’entitat responsable de les escoles de secundària. Han ressaltat als estudiants la importància de tenir una bona educació, tot amb traducció simultània del polonès en directe.

Un cop acabat l’acte hem tornat a agafar l’autobús, aquest cop per anar a els alumnes de 2n d’ESO a l’escola de primària i els de 4t d’ESO a l’escola de secundària.

Els alumnes de 4t han estat fent de professors de castellà. Han treballat el material escolar, els números i el menjar. Llavors han fet una visita per l’escola.

Els alumnes de 2n han estat fabricant robots amb brossa de plàstic, que havien estat recollint els estudiants polonesos des de feia molts dies. S’han posat en grups de sis, on hi havia estudiants dels dos països, i han estat fent unes creacions molt originals. Al final les han presentat grup per grup.

Finalment, a les 12.45, hem anat a dinar a la cantina de l’escola de primària, on al cap d’una estona han arribat la resta d’estudiants de l’escola de secundària, que havien vingut caminant. De menú: sopa de col i frankfurt amb panet.

A la tarda, els alumnes ha tingut una estona lliure amb les famílies fins les 17h, que hem quedat al Centre de Joventut de la ciutat. Allà estava preparada una sala amb escenari, llums i equip de so, per fer la desfilada de moda de vestits de plàstic. Aquests eren els vestits que havien fet amb plàstics reciclats la nit anterior a casa de les famílies. Ha sigut tot un èxit!

Manuela, Deborah i Mònica

Crònica des de Polònia: dia 4

Bona nit,
Avui hem viscut de nou un dia ple d’activitats!
Els alumnes de quart d’eso han anat a l’institut de 08:00 a 12:30 i han fet de professors de dues classes de castellà, val a dir que ho fan molt bé! També han pogut assistir a classe de matemàtiques i educació física. Durant una estona, un grup d’alumnes ens ha ensenyat les paraules per sobreviure en polonès; quins sons tan difícils té aquesta llengua per a nosaltres!
Els més petits també han anat a l’escola a les 08:00 i han estat treballant en el projecte sobre els plàstics. Tant els alumnes de Granollers com els d’Inowroclaw han presentat els resultats de les recerques portades a terme a cada institut i han pogut fer grups de treball per buscar solucions. El matí també ha servit per seguir una classe d’educació física i una de matemàtiques.

Després de dinar plegats a la cantina de l’escola de primària, hem agafat un autobús per anar a Torun, la ciutat on va néixer Copèrnic. Hem gaudit dels edificis medievals i hem pujat a una torre per veure la ciutat; malauradament, el dia era molt núvol i una mica emboirat. Després els alumnes han tingut temps lliure per passejar pels carrers de vianants però el fred ha fet que gairebé tots anessin a arrecerar-se en algun local.
A hores d’ara ja són tots a casa descansant i protegint-se del fred.
Manuela, Mònica i Deborah

Crònica des de Polònia: dia 5

Bona nit famílies,

Avui al matí hem agafat tots l’autocar per anar a Balczewo, on hi havia Plast-mar, una empresa de reciclatge de plàstic, que feia tallers per a les escoles. Era una sortida relacionada amb el projecte de recerca que estan fent els alumnes de 2n d’ESO sobre l’ús del plàstic.
Ha resultat ser una sortida molt interessant, on ens han explicat quin és el camí que segueix el plàstic des de que el posem al contenidor groc fins que es transforma en un nou producte reciclat. Concretament, en aquesta empresa convertien alguns residus de plàstic en grànuls de plàstic que venien a altres empreses. Hem conegut el seu amo, que va fundar l’empresa fa més de 40 anys. Els estudiants s’han emportat uns testos per plantes que també fabricaven allà, amb unes màquines que també ens han ensenyat com funcionaven.

Després de tornar a Inowroclaw, hem dinat a la cantina un tall de peix, puré de patates i una mena de samfaina amb col. En acabar de dinar, tothom ha anat a casa a passar una estona amb les famílies. A les 17h ens hem tornat a trobar a la cantina per l’activitat de discoteca. Després de menjar una mica de pizza, els alumnes han anat al gimnàs on hi havia una instructora de zumba, que ens ha fet suar de valent. Després, hem pogut ballar una dansa tradicional polonesa i finalment s’ha fet fosc i ha començat la disco.

Manuela, Deborah i Mònica

Crònica des de Polònia: dia 6

Hola famílies!
Hem començat el cap de setmana amb una excursió a Poznan situada a dues hores a l’oest en autocar. Abans de la ciutat ens hem desviat una mica per a fer una visita guiada de Kornik, castell emblemàtic al costat d’un llac natural i carregat de la història de la zona i del país.
Un cop a Poznan hem fet una petita ruta sense baixar de bus primer i després a peu per la ciutat medieval. Malgrat que estava el centre històric en obres del paviment hem pogut apreciar la singularitat del seu urbanisme, les cases medievals de colors de la plaça del mercat, l’ajuntament i d’altres monuments. Hem dinat tots junts en un establiment de menjar ràpid i posteriorment hem donat una volta al nostre aire pel mercat de Nadal que te un ambient únic i tradicional.

D’allà amb el bus a una basílica antiga i en sortir hem pujat a l’autocar per tornar a Inorowclaw amb arribada a les voltes de les 18:30.
Demà jornada familiar i amb grups d’amics.
Ja us explicarem!

Deborah, Mònica i Manuela

Crònica des de Polònia: dia 7

Bona nit,
Avui diumenge ha estat un dia dedicat a les activitats familiars. Alguns no han matinat gaire però tots han aprofitat per a fer un munt de coses com ara visites a poblets de la zona, patinatge sobre gel, taller de galetes de gingebre i fins i tot un grup de famílies han recreat un sopar de Nadal típic de la zona!!! Molts han acabat el dia a la bolera o sopant fora ja que avui és l’última nit que passaran en família.
Val a dir que les famílies han fet una acollida extraordinària amb molta dedicació, esperem que aquests alumnes puguin venir finalment a Granollers i els hi puguem tornar tot el que ens han ofert aquí durant aquesta setmana. Si finalment no obtenen el finançament Erasmus i poden visitar-nos, sempre els podeu convidar uns dies a casa durant les vacances!

Demà tindrem de nou un matí ple d’activitats a l’escola i al migdia ja marxarem cap a l’aeroport de Gdansk.
Aprofitem per compartir-vos la notícia de la nostra visita a la televisió local: https://youtu.be/c-rlo9kjkUE
Ens veiem demà a l’aeroport de Barcelona a dos quarts de deu del vespre,