Crònica des de Praga: dia 1

Hola famílies!

Semblava que avui seria un d’aquells dies llargs, llargs! Per sort, l’horari europeu ens ha anat a favor i cap a les 16h ja hem acabat la jornada (que havia començat a les 10:30h).
Només arribar, a l’institut ens han preparat una petita benvinguda amb un esmorzar mentre ens explicàvem uns als altres les característiques principals dels nostres instituts. Ja hem detectat ràpidament que dominen molt l’anglès i el castellà… més del que ens esperàvem.
En acabat, hem dinat a la cantina del centre i hem visitat el castell de Vysehrad. Un recinte que destaca per les seves muralles de 4 metres d’amplada i que consta d’uns túnels secrets al seu interior. Hi hem pogut entrar! També destaca el cementiri del recinte, que acull grans personalitats del país.
Ha estat un moment bonic contemplar el riu Moldau des dels jardins del castell mentre començàvem a notar el primer fred acollidor d’aquí Praga.

Finalment, hem tornat a l’institut i ja han aparegut els primers nervis per saber què faríem i deixaríem de fer aquests dies amb les famílies. Nervis necessaris que a mesura que avancen les hores es van esvaint.

Res més, a descansar. Demà ens espera una matí de treball molt intens a l’institut! (Ens hem quedat sorpresos: no tenen cap hora ni espai per fer Pati!)

Deborah i Jordi

Crònica des de Praga: dia 2

Bona nit,

Aquest matí ens hem trobat a l’institut a les 8 per començar la nostra jornada com a professors i professores d’espanyol per a estrangers. Hem fet sis classes amb alumnes de 14 a 18 anys amb diferents nivells de llengua. Amb el grup que havia començat a estudiar castellà al setembre hem repassat els números i hem jugat al bingo; amb els grups una miqueta més avançats hem treballat el vocabulari de la família, els esports i el temps lliure. També ens han tocat grups amb un nivell avançat de llengua i hem aprofitat per fer una presentació de Catalunya, jugar al Kahoot i practicar els temps dels verbals en passat. Al principi no ha estat gens fàcil per als nostres alumnes posar-se en el paper de professors però a mida que ha anat avançant el matí, han anat agafant confiança i perdent la vergonya. Tanmateix, a l’hora de dinar molts ens han dit que ni bojos farien de professors!!! Diríem que els hi ha semblat una tasca ben difícil fins i tot tenint en compte que els alumnes de Praga han estat molt participatius i atents.
Hem dinat a la cantina de l’institut com a ahir a quarts de dues i després hem agafat el metro per anar al Museu Nacional on primer hem pujat a la cúpula per observar les vistes de la capital txeca. Després hem visitat les sales d’història natural, minerals i monogràfic sobre el període d’entreguerres.
Ara ja gairebé són tots a casa per sopar i descansar.

Fins demà!

Jordi i Deborah

Crònica des de Praga: dia 3

Hola,

Hem afrontat el tercer dia amb més sensació de seguretat i amb ganes de relacionar-nos molt més amb els companys txecs. Comencem a dominar més l’entorn i és normal: després de les pors dels primers dies, ja ens hem fet nostres alguns espais com el metro, el tramvia, les aules de l’institut, la cantina…

El matí hem “fet el turista” visitant els monuments i carrers imprescindibles de Praga. Això sí, els nostres companys txecs ens han preparat unes explicacions en anglès a cada parada que fèiem i unes preguntes a respondre. Des de dades més purament històriques fins a anècdotes o llegendes que ens han impressionat. Com per exemple, la del Rellotge Astronòmic de Praga. Busqueu-la si podeu…
També hem tret el cap a la Biblioteca Nacional de Praga, on hi ha una escultura feta de llibres presidint l’entrada que ens ha hipnotitzat. També ens hem topat amb el “Lennon Wall” – Mur de Lennon- mentre ens dirigíem cap al Castell de Praga. A més a més, hem tingut la sort de poder veure en directe un canvi de guàrdia! Finalment, hem entrat a la Catedral de Praga.

Hem dinat a la cantina de l’institut i quasi sense pair, però amb moltes ganes, hem jugat unes partides al Laser Game. Una activitat lúdica molt habitual aquí a Praga, ja que és comú fins i tot anar-hi amb l’escola.

Nora i Jordi

Crònica des de Praga: dia 4

Hola famílies!

Això s’acaba. I quin greu! L’experiència està sent molt enriquidora i, tot i tenir ganes de tornar, som conscients que el que estem vivint és una oportunitat única.

Aquest matí hem fet patinatge sobre gel a primera hora. N’hem sortit il·lesos! A la República Txeca, l’hoquei patins sobre gel és un dels esports principals i és habitual que, al llarg d’un matí, es vagi amb l’escola una estona a patinar a la pista gel. És clar, ho poden fer, el transport públic funciona de meravella: puntual, amb molta freqüència i no és gens asfixiant.
Després hem anat a l’institut a fer classe d’anglès i a impartir un parell de classes de castellà.
En més d’una ocasió, a l’hora de dinar, hem tingut l’oportunitat de tastar el goulash, un dels plats més típics del país. En acabar el dinar, hem anat cap al Museu de la Música. Un museu molt interactiu, amb molts instruments de tota mena, des dels més històrics i tradicionals fins als més experimentals. Alguns instruments estaven a l’abast i els hem pogut tocar i manipular. I és que aquí Txèquia la música és una disciplina molt respectada i estimada!
Finalment, hem tornat al centre de Praga a acabar de fer un tomb.

Ens veiem demà a l’aeroport. Aterrem cap a les 23h!