Crònica des d’Aversa: dia 0

Ja estem tots instal·lats!

Hem tingut un bon vol, fins i tot hem arribat amb 20 minuts d’antelació! Ens espera una setmana intensa! No només per les activitats programades sinó perquè serà plena d’emocions fortes! L’emotiu retrobament que hem tingut amb els companys italians ha deixat palès que no només hem vingut a parlar, reflexionar i treballar sobre la vulnerabilitat a través de la moda, sinó també a aprendre a conviure amb persones d’un altre país, a conrear amistats i a conèixer altres maneres de fer!

Fins demà!

Lucía i Jordi

Crònica des d’Aversa: dia 1

Avui ha estat un dia complet. Hem començat el matí amb una ruta pel centre d’Aversa. Però ràpidament ja ens n’hem adonat que aquí a Itàlia la història, la cultura i la religió van molt lligades de la mà. Així ens ho han explicat el cap de departament d’arts de l’institut i un responsable del seminari de Vescovile. Ens han descrit i contextualitzat les principals pintures que tenen exposades a dins del seminari (la majoria amb una gran influència de pintors espanyols) i després hem trepitjat la Catedral de San Paolo.

Just més tard, dos consellers de l’Ajuntament i la directora de l’institut ens han donat la benvinguda a la sala de plens del consistori. Hem pogut discutir sobre a què destinem el nostre temps lliure a les tardes i també les nostres inquietuds sobre el futur tan incert que espera als nostres adolescents. En acabar, hem menjat polacca, una pasta típica d’Aversa.

Hem dinat de pressa a un restaurant prop de l’institut perquè ens esperava una càlida benvinguda al Centre i a continuació, hem començat el primer taller.

A partir de mitja tarda ja hem tingut temps lliure.

Crònica des d’Aversa (Nàpols): dia 2

Buona serata!

Avui ha estat un d’aquells dies que si et toca viure envoltat dels teus, a casa, en un entorn còmode i que et sents proper, són fàcils de gestionar. I és clar… estem lluny de tot això… però… com ens van deixar clar el primer dia, són un poble molt acollidor! I… així ha estat!
Tot i no poder complir amb la programació inicial, hem hagut de conviure amb molta més intensitat amb els nostres companys italians.
Alguns alumnes s’han retrobat en petits grups en algun moment de la tarda o de la nit, i d’altres han intimat molt més amb les famílies acollidores. Els ha sorprès molts costums i hàbits del dia a dia que a casa nostra són ben diferents… ja us ho explicaran!

Us adjuntem alguns exemples de les activitats que els hem fet fer durant el dia d’avui de forma online!
Demà reaprendrem les activitats previstes i a més a més, a la tarda, podrem trepitjar Nàpols i el museu de la moda, una de les visites que teníem programades per avui!

Lucía i Jordi

Crònica des d’Aversa (Nàpols): dia 3

Buona serata!

Avui per fi hem anat a Nàpols, després de les pluges d’ahir, ha sortit el sol i hem pogut gaudir d’un molt bon dia. Al matí els vostres fills i filles han començat amb un workshop sobre moda i després hem anat tots i totes amb autobús a visitar el taller del dissenyador Germano Reale, que ens ha ensenyat tots els seus dissenys de vestits de festa i també una col·lecció inspirada en quadres del Renaixement.

Hem dinat streetfood a Nàpols i hem visitat el Museu del tèxtil i la moda dedicat a Elena Aldobrandini, fundat el 1655. Per berenar hem pogut tastar uns dolços típics de la ciutat, la sfogliatella, que no ens han agradat massa… No tot podia ser bo!

Ja som tots uns experts en moure’ns entre el tràfic de Nàpols!

Demà visitarem Caserta, ja us explicarem…

Jordi i Lucía

Crònica des d’Aversa: dia 4

Avui ha sigut un dia molt intens i ens ha acompanyat el bon temps. Al matí hem anat a visitar l’Antico Setificio di San Leucio, una casa reial a l’hora fàbrica de seda, ens han explicat totes les fases de la producció de la seda, des del cuc fins al tèxtil. Després hem anat a dinar als jardins del Palau Reial de Caserta, i més tard hem pogut visitar el seu interior immens, molt ben conservat, ple de marbres acolorits, làmpades d’aranya i daurats. La guia ens ha relatat molt bé tots els detalls i curiositats de les estances del palau i ens hem quedat molt impressionants amb les dimensions i ostentositat que es respirava.

Finalment, hem celebrat un sopar de comiat a la italiana!! Ens hem arreglat per l’ocasió, ens hem engalanat, i hem menjat com no pot ser d’una manera, entrant de fregits i pizza! Alguns ja comentaven que quan tornem, un petit període de dejú no ens anirà malament.

Demà ens espera segurament el dia més llarg de tots: una exhibició final del taller realitzat, la visita a Pompeia i a veure si entremig de tot plegat hi ha temps de trepitjar una mica més Nàpols.

Res més, aquesta és l’última crònica d’aquest magnífic viatge perquè demà, ja dormim a casa!