8 d’octubre

Bona nit famílies,
La sortida, avui, ha estat mogudeta i al final hem hagut de córrer una mica, però hem pogut arribar a temps per no perdre el vol. Un cop a l’avió, tot ha anat com una seda. El vol ha estat plàcid i molt ràpid, el trasllat en autocar des de l’aeroport a Cuneo també ha estat molt tranquil i al final del trajecte ens esperaven les famílies.
Ha plogut una mica, però no tant com esperàvem.
Demà els vostres fills i filles passaran el dia amb les famílies i no hi haurà crònica. Ens tornem a escriure dilluns.
Fins aviat,
Deborah i Alícia

10 d’octubre

Benvolgudes famílies,
Avui ha estat un dia molt divertit encara que els alumnes s’han aixecat molt d’hora per anar fins a l’institut.
Quan han arribat tots a l’institut i s’han retrobat amb els seus companys s’han presentat de nou als alumnes i professorat italià.
Seguidament, han anat a fer un “tour” per l’institut.
Després de les classes han anat a dinar i a continuació han anat a fer una volta per la ciutat i conèixer el centre històric i l’entorn. Han aprofitat per menjar gelat i fer algunes compres.
Ha estat un dia molt interessant.
Demà gaudirem d’una excursió!
Carla i Alícia

11 d’octubre

Avui ha estat un dia molt intens i ben aprofitat!
De bon matí i abans de marxar cap a classe, els companys italians han convidat a esmorzar a les seves parelles catalanes. Un cop acomiadats, hem marxat cap a l’estació per agafar el tren que ens havia de portar a Torino.
És un trajecte de quasi una hora i avui gràcies al bon temps que ha fet, hem pogut gaudir de les boniques vistes dels Alps.
Un cop a la ciutat, hem anat cap al Museu Egipci, el tercer més important del món després d’El Caire i el British Museum. Hem estat una bona estona entre sarcòfags, papirs i mòmies, una experiència d’allò més interessant.
Després de comprar uns quants souvenirs, hem anat cap a una plaça del centre a dinar els pícnics que les famílies havien preparat als alumnes.
Poc després ha arribat el professor d’Història de l’institut italià, que ens ha acompanyat en la visita dels llocs més emblemàtics de la ciutat. A més, els alumnes han pogut gaudir d’una estona lliure per poder conèixer la ciutat al seu ritme.
Finalment, ens hem tornat a trobar tots a l’estació i hem agafat el tren de tornada fins a Cuneo. Allà, els alumnes italians ens estaven esperant.
Fins demà,

12 d’octubre

Bona nit famílies,
Avui el dia ha començat ben aviat i a les 8h ja erem tots, catalans i italians, preparats per començar les classes a l’institut.
Han seguit la classe d’italià, on han estat treballant un poema de Giovanni Pascoli; a la classe de francès, han fet una comparativa del sistema escolar francès, italià i català; a matemàtiques, hem anat a fer una classe pràctica al parc per tal de mesurar distàncies i temps per tal de calcular velocitats i, finalment, a classe de llatí, hem estat analitzant les diferències i semblances entre les principals llengües romàniques.
Ha estat molt interessant veure com es treballen aquestes matèries en un país diferent al nostre.
Un cop acabades les classes, els alumnes han marxat amb els seus companys italians a dinar a casa.
Val a dir que la gran majoria estan molt contents dels plats que estan menjant aquests dies.
Després d’una estona de descans ens hem trobat a les 19.30h a una pizzeria de la ciutat, Il Tagliere, per sopar tots junts.
Hem gaudit d’unes bones pizzes autèntiques i d’unes bones postres, que un cop acabades hem fet baixar amb una bona passejada al costat del riu.
No hem pogut veure les estrelles, tal i com estava previst perquè era núvol, però hem passat una bona estona junts.
A les 22.30h s’ha donat cita a les famílies per recollir els alumnes i ja hem marxat tots cap a casa a descansar.
Demà ens trobem a les 8:00 per fer una excursió plegats.
Bona nit,

13 d’octubre

Bona nit famílies,

Avui ha estat un dia d’excursió, intens però molt interessant.

A les 8:30h ben puntuals, tots els alumnes, catalans i italians, han pujat a l’autocar que ens estava esperant davant l’institut i hem anat cap a les Langhe, una zona de vinyes molt bonica i famosa de la regió. Després de fer una petita passejada, hem visitat la Cappella delle Brunate i el mirador de La Morra. Tot seguit, hem agafat de nou l’autocar i hem anat cap a Alba, una petita ciutat de la regió, famosa a nivell internacional pels seus productes locals, especialment el tartufo bianco (la tòfona blanca). Allà els alumnes han dinat el picnic que les famílies italianes els hi havien preparat. Després, hem visitat l’església principal i han tingut una mica d’estona lliure per passejar, comprar algun souvenir i menjar un gelatto.
Un cop retrobat tot el grup, hem agafat de nou l’autocar i hem anat cap al castello de Grinzane, a Cavour, a on el professor d’història del nostre institut italià, Marco Facelli, ens ha fet una visita guiada.
Ja per acabar la ruta d’avui, i de camí cap a Cuneo, hem parat a Pollenzo a on hem realitzat una visita ràpida a la Università de les ciències gastronòmiques.
Un cop arribats davant l’institut italià, hem cantat Tanti Auguri i Per molts anys a les dues companyes de Granollers i de Cuneo que avui celebraven el seu  aniversari.
Hem acabat cansats però molt contents per totes les coses noves que hem vist avui.

14 d’octubre

Bona nit famílies,
Avui, el dia ha estat molt més tranquil que ahir i com durant tota la setmana, el temps ens ha acompanyat.
Durant el matí, els nostres alumnes han assistit a classe conjuntament amb els alumnes italians. Una de les parts interessants d’un intercanvi lingüístic, a més a més de tenir el privilegi de ser acollit per una família, és poder assistir i gaudir de classes, professors i companys d’un altre país. Hem tingut la sort que els professors, els nens italians i les seves famílies s’han esforçat al màxim per ensenyar-nos el millor de la seva regió i fer-nos l’estada el més agradable possible.
Per la tarda, com que no havíem pogut veure bé les estrelles el dia de la passejada nocturna, ens han portat al planetari de la ciutat on un professor jubilat, de manera voluntària, ens ha fet una xerrada molt interessant sobre les galàxies, els planetes i les constel·lacions. Un cop hem tornat, cada alumne ha marxat amb el seu company italià i, de manera ja lliure, molts han visitat la Fiera Nazionale del Marrone, la fira de les castanyes, un esdeveniment a la regió que els alumnes italians tenien moltes ganes de mostrar als companys de Granollers.