DIA 1:

Ja som a París. Hem tingut un viatge molt agradable i tranquil tot i que s’ha fet una miqueta llarg. Sembla que fa fred i aquesta nit plovia. Ara ja som tots al llit ja que demà ens espera un dia ben intens: Louvre i Grande Mosquée.

DIA 2:

Avui ha estat un dia molt aprofitat. Aquest matí hem començat fort amb el Louvre, on alguns alumnes ens han presentat una selecció d’obres. Després, hem dinat al jardí des Tuileries. Més tard, hem caminat per la vora de la Seine fins arribar aux Jardin des plantes i hem visitat la Grande Mosquée, allà hem tingut la sort de sentir la crida a la plegària en directe i a un parell de metres d’on érem. Després de caminar tant, hem pogut seure i degustar un te a la menta i uns pastissets àrabs. Finalment, hem arribat al Quartier Latin, allà hem tingut una estona de temps lliure, hem sopat i hem tornat cap a l’hotel.
Hem tingut alguna estona de sol al matí, però sortint de la Grande Mosquée ja plovia i pràcticament ja no ha deixat de ploure, no gaire fort, però sí de manera persistent. Ha estat un dia de molt caminar, aquesta nit dormirem tots com angelets.

DIA 3:

Avui ens hem aixecat una mica més tard i hem començat per l’Arc de Triomphe. Hem tingut sort, no vam poder reservar la visita per grup però han pogut fer la visita lliure. Val la pena, les vistes són espectaculars!
Després hem baixat pels Champs Élysées, cada un al seu ritme, i ens hem retrobat tots a Orsay, una antiga estació de tren convertida en un museu on es poden trobar les obres del S. XIX. Després han tingut temps lliure i cap a l’hotel a preparar el sopar.
Hem celebrat un parell d’aniversaris també 🙂

DIA 4:

Avui ha estat un dia ple de clarianes a París, fet que ens ha permès gaudir de dues vistes meravelloses de la ciutat des de Montmartre i la Tour Eiffel.
Hem aprofitat el matí per dormir una miqueta més però no hem perdut ni un minut per passejar per la ciutat, ni per pujar escales! Hem tingut una petició especial, trobar la pastisseria en la que està inspirada en Ladybug. Hem acabat el dia amb una plata de pasta.

DIA 5:

Avui ha fet molt fred, a canvi hem tingut un dia de sol. Hem començat per la Sainte Chapelle, una església bastant especial amb uns vitralls espectaculars. Després hem fet una passejada per Hôtel de Ville, la place des Vosges i el barri jueu: Le Marais. De camí a Saint Eustache, una altra església molt maca, ens hem fixat en les boques de metro de ferro “modernistes,” característiques de París. Finalment, ens han fet una visita guiada pel Centre Georges Pompidou, el museu d’art modern.
Hem tornat a l’hotel per preparar les maletes. Ha estat el nostre últim dia de visita a París, demà sortim molt d’hora cap a Avinyó.