Després de gairebé dos anys treballant conjuntament amb tres escoles de Suècia, Finlàndia i Portugal sobre sostenibilitat sota el lema #greenmood, acabem el projecte amb la difusió.
Durant aquest curs hem creat uns contes per a nens petits en anglès sobre sostenibilitat. Ens vam distribuir els temes entre els països i, per grups d’alumnes, vam crear unes històries il·lustrades a mà i després digitalitzades. Durant la trobada a Finlàndia vam dissenyar la portada i contraportada del llibre Our family is in the mood for green.
La tasca del segon trimestre va ser crear uns vídeos en stop-motion sobre els contes en anglès dirigits als més petits de tots. La darrera tasca del curs ha estat traduir les històries a les llengües de cada país, il·lustrar de nou els contes per crear-los en format en paper. Els llibres són increïbles! Hem après la tècnica del pop-up, l’enquadernació, l’ús de les aquarel·les. Trobareu aquests llibres exposats a la biblioteca de Roca Umbert durant aquest mes de juny.
Dimarts passat, els nostres alumnes van poder mostrar els contes i explicar-los en català als alumnes de 1r i 2n de les escoles Ferrer i Guàrdia i Joan Solans.
D’aquí a pocs dies els anirem a explicar en anglès als més grans de Mestres Montaña  i els hi ensenyarem la versió impresa.

El projecte MED-IREN (Mediterranean Resilient Infrastructure) és una iniciativa internacional finançada amb fons europeus que té com a objectiu millorar la resiliència de les infraestructures locals davant els fenòmens climàtics extrems que afecten especialment l’àrea mediterrània. A través de la col·laboració entre administracions públiques, entitats ambientals, centres educatius i altres agents del territori, el projecte busca identificar estratègies per adaptar i protegir serveis essencials com el subministrament d’aigua, energia o transport.

En el cas de Granollers, el taller va centrar-se en la gestió de l’aigua regenerada, prenent com a referència la infraestructura i les actuacions del Consorci Besòs Tordera. La sessió va reunir representants d’institucions i entitats vinculades al cicle de l’aigua i va incloure dues taules rodones i una sessió de conclusions participatives.

Durant la jornada es van debatre les variables clau per a la presa de decisions sobre l’ús de l’aigua regenerada, un recurs cada cop més valuós en contextos de sequera i canvi climàtic. Actualment, el 95% d’aquesta aigua es retorna al riu, mentre que un 5% s’utilitza per alimentar l’aiguamoll de Can Cabanyes (amb una extensió de 7 hectàrees) i un percentatge molt petit es destina a usos urbans. Està prevista una ampliació de 8 hectàrees més de l’aiguamoll, així com l’increment dels usos urbans de l’aigua regenerada, amb l’objectiu de fomentar una gestió més sostenible i resilient dels recursos hídrics a la ciutat.

La participació de l’Institut Celestí Bellera en aquest taller exemplifica el compromís del centre amb l’educació ambiental i amb la vinculació activa als projectes locals i internacionals que promouen una consciència crítica i compromesa amb els reptes ambientals globals.

Entrades recents de l’Institut