Galeria de fotos

Entrades recents de Projectes Internacionals

Dia 7

17 de maig de 2019

Bona nit,

Avui ha estat l’últim dia de treball i visites culturals del nostre meeting a Croàcia. Ens hem trobat a les 09:00 a l’escola per editar la revista que vam escriure durant els dos dies al castell. Per poder-ho fer ens hem dividit en grups internacionals de 4 persones i cadascun d’ells ha fet una proposta d’edició. Al final del matí hem votat entre tots la proposta que ens ha agradat més i aquesta serà la nostra revista oficial. A casa només ens quedarà fer la versió bilingüe en català. Aquesta revista serà repartida el dia de les Jornades Obertes de l’Erasmus+ que tindrà lloc el 8 de maig.
A la tarda hem anat a visitar la part alta de la ciutat i hem pogut gaudir d’unes meravelloses vistes de la costa ja que no hi havia núvols; avui el bon temps també ens ha acompanyat.

Demà ens hem d’aixecar molt d’hora perquè agafarem l’autobús a les 5 del matí per poder ser a l’aeroport de Zagreb a les 08:00 ja que el nostre avió surt a les 10:00. Compteu que arribarem a Granollers cap a les 14:30; us enviarem un missatge quan agafem el tren a l’aeroport.

Fins demà,

Astrid i Deborah

Dia 6

16 de maig de 2019

Bona nit,

Ja fa sis dies que som a Croàcia i això es nota entre els alumnes; les relacions entre els nois i noies dels diferents països va creixent però malauradament demà ja és el nostre últim dia junts.

Avui ha estat un dia de visita cultural tot i que a primera hora del matí hem anat a l’ajuntament per la rebuda oficial i ens han ofert un esmorzar “no gaire healthy”. Seguidament hem pujat al vaixell que ens ha portat a la illa de Cres on hem pogut passejar pel parc natural. El temps ens ha acompanyat i feia un sol magnífic però no prou calor per banyar-nos en les aigües transparents de l’illa. Després hem tornat a embarcar-nos per dinar al vaixell i continuar rumb Moscenicka Draga on hem amarrat el vaixell per poder gaudir una estoneta d’aquest petit poble. Aquí sí que alguns s’han atrevit a banyar-se!!!

Finalment, hem tornat a pujar al vaixell per anar a la ciutat d’Opatija on ens esperaven les famílies.
Demà ens toca un dia de treball a l’escola per acabar la nostra revista.
Us deixem algunes fotos en aquest correu però recordeu que en podeu veure més a la web del Bellera, Twitter i /o Instagram.

Astrid i Deborah

Dia 5

15 de maig de 2019

Aquest matí hem fet una visita guiada pel Centre de Rijeka i pel port. En acabar, la meitat dels alumnes han fet la visita a les dependències del diari local Novi lis i, la resta han visitat la ràdio local Ràdio Rijeka. Tenint en compte que la finalitat d’aquesta trobada és escriure un diari explicant tota la feina que han anat fent al llarg d’aquest any, han pogut aprofitar per poder solucionar alguns dubtes i, altres curiositats.

Al vespre ens hem reunit amb els alumnes, els pares dels alumnes croates i els professors, a l’institut, on els alumnes han rebut un diploma per haver participat a la 2a trobada a Croàcia, del Projecte Erasmus+ “Healthier breakfast, wiser minds”.
En acabar hem gaudit d’un esplèndid sopar que ens ha preparat el centre i els pares dels alumnes croates.

Deborah i Astrid

Dia 4

14 de maig de 2019

Bona tarda,

Avui ha estat un dia ben sorprenent a nivell meteorològic ja que hem gaudit de la neu en ple mes de maig a Croàcia. Ahir feia bastant fred però ningú es podia imaginar que aquest migdia començaria a nevar. Tot i així, hem aprofitat el matí per fer una llarga i esplèndida passejada pels frondosos boscos de la regió de Stara Susica (muntanyes entre la costa de Croàcia i Eslovènia).
Després hem acabat la feina que havíem començat a fer ahir a la tarda i tots els grups l’han presentat davant dels companys.
Ara ja tornem a ser a Rijeka a casa de les famílies on tenim una temperatura un pèl millor i ni plou ni neva.
Han estat dos dies de convivència en un entorn magnífic on tots els alumnes han pogut relacionar-se amb els companys dels altres països.
Fins demà,
Astrid i Deborah

Dia 3

13 de maig de 2019
Avui ha estat el primer dia de trobada oficial. Durant el dia d’ahir van anar arribant les delegacions de totes les escoles i avui ens hem trobat per primer cop tots junts a l’escola de Rijeka on ens han rebut amb un espectacle de música i dansa preparat pels alumnes.
Després hem visitat l’escola i hem assistit a una classe. En acabar hem agafat l’autobús per anar cap al castell de Stara Sušica on passarem dos dies tots junts treballant. Hem arribat  cap a les 2, ens hem instal.lat a les habitacions i ràpidament hem dinat.
A la tarda hem començat a treballar pel nostre projecte en grups internacionals. Ara acabem de sopar i ens preparem per a la disco.
Avui no us podem enviar gaires fotos ja que no tenim bona connexió aquí al castell.
Bona nit!

Dia 2

12 de maig de 2019
Bona tarda,
Aquest matí ens hem aixecat bastant tard ja que havíem de recuperar hores de son del dia anterior. Hem fet un healthy breakfast (esmorzar saludable) a la cuina de l’hotel amb els productes que havíem comprat el dia anterior al supermercat, però com que era l’aniversari del Josep hem gaudit d’una excepcció i ens hem menjat un tros de pastís.
Tot seguit ens hem preparat per deixar l’alberg i anar cap al tramvia que ens ha conduit a l’estació d’autobusos.
A les 12:00 hem agafat l’autobús que ens ha portat a Rijeka a través d’uns boscos meravellosos. malauradament el temps no ens ha acompanyat i ha plogut molt durant tot el trajecte.
Cap a les 15:00 hem arribat a l’estació de la ciutat on ja ens esperaven les famílies… moments de grans nervis i emocions!!!
Per les notícies que tenim, tots els alumnes estan bé amb les famílies i durant la tarda han fet activitats diverses com anar a passejar pel port, malgrat el temps, pasar una estona a la bolera…
Demà marxem cap al castell un parell de dies per treballar.
Bon diumenge!

Dia 1

11 de maig de 2019
Bona nit,

Avui ha estat un dia molt llarg ja que ens hem hagut de llevar molt d’hora per trobar-nos a l’aeroport a les 05:30 i agafar l’avió a les 07:10. Hem tingut un vol molt plàcid amb unes vistes magnífiques i sense cap retard.

En arribar a Zagreb hem pujat al tramvia per anar a deixar les maletes a l’alberg i de seguida hem començat la nostra visita turística. Hem vist la part baixa de la ciutat amb la catedral i les múltiples terrasses i mercats de dissabte al matí. Ben d’hora hem tingut gana i hem dinat en una pizzeria-spaghetteria boníssima i mooolt generosa pel que fa les quantitats.
Després de dinar, alguns han aprofitat per fer una petita migdiada, altres xerrar o descansar i altres per seguir passejant.
A mitja tarda hem reprès la nostra ruta turística i hem visitat la part alta de la ciutat, el curiós museu de Relacions trencades, i hem visitat alguns parcs, amb una aturada per fer un gelat.
Al vespre hem sopat lleuger en un Pub, i hem anat cap a l’alberg.
Demà ja anirem cap a Rijeka on ens esperaran les famílies.