Dissabte i tornada a casa

Bon dia,
Avui, últim dia del viatge, hem passat el dia en molts llocs diferents i separats de París distribuïts en varis grups de persones que han anat variant segons es proposaven les activitats.
A les deu del matí ha començat la ruta literària que portava a uns pocs alumnes espanyols/catalans i uns altres francesos de Montmartre a l’Opera Garnier passant per Moulin Rouge i les galeries Lafayette. Mentrestant, la gran majoria estava pujant a la Torre Eiffel.
Ens hem trobat tots a l’Opera a quarts de dues per distribuir-nos en dos grups: un aniria al cementiri de Père Lachaise, i l’altre visitaria al Louvre. Però abans, dinar on preferíssim.
Un dels grups ha entrat a l’església de la Madeleine i ens hem tornat a reunir entre quarts de tres i les quatre en punt a l’Opera per agafar el tren els del cementiri i anar caminant al Louvre els altres.
Com a event final al viatge hem anat la gran majoria a veure una obra de teatre (en francès, és clar) Faves. Com sempre, un petit grup ha preferit fer una altra cosa i, aquest cop, ha sigut anar a veure la Torre Eiffel il·luminar-se de nit.
Quan ha acabat l’obra hem tornat tots junts a l’hotel cap a la una de la nit.

Avui només ens queda la tornada. Ens veiem aquesta tarda!
Lars, Alícia, Lali i Susanna

Entrades recents dels Projectes Internacionals

Dia 5

Avui ha estat un altre dia d’activitats literàries diverses a l’institut de Le Bourget.
A les dues hem sortit cap a Paris i ens hem dividit en dos grups. El grup més nombrós ha anat a fer una passejada en “bateau mouche” que, tot i la pluja, han gaudit molt. L’altre grup ha visitat “le musée de l’Homme”: des dels seus orígens fins a la globalització actual.
Després, hem tornat a Le Bourget on ens ha rebut l’alcalde i, tot seguit, hem anat al sopar de germanor que ens ha ofert l’institut.

Ha estat un dia plujós però estant a París és el més natural i, com que a estones surt el sol, no molesta gaire. Demà ens espera un dia intens.

Bona nit, famílies!

Lali, Susanna i Alicia

Dia 4

Avui hem començat un altre dia de noves experiències, enriquint-nos amb la literatura. Primer de tot, per carregar forces hem esmorzat a l’hotel i, seguidament, hem agafat el bus, ja que el transport públic és el mitjà més econòmic i que més contribueix a respectar el medi ambient. Un cop arribats a l’institut, mantenint el nostre objectiu d’apropar-nos a la literatura, hi hem treballat a través d’obres i autors franòfons i hispanòfons, tant escriptors com artistes en general. També hem fet diferents activitats que han posat a prova les nostres competències lingüístiques i literàries: escriure un text sense la lletra “e”, editar un text per parlar de l’experiència de l’intercanvi i definir paraules en francès o castellà.

En acabar les activitats hem anat cap a París i hem tingut el privilegi de poder visitar el museu d’Orsay. Aquest museu tan important conté des d’artistes acadèmics fins a simbolistes o, especialment, impressionistes. Hi ha també un ampli repertori de projectes arquitectònics, objectes decoratius, dibuixos i fotografies.
Seguidament, ens hem dividit en tres grups: podíem optar per fer una ruta per les diferents residències d’alguns escriptors al barri de Saint-Germain-des-Près, passejar per Montmartre o tornar a l’hotel a descansar. En acabar les activitats i l’estona de descans hem sopat a l’hotel. En conclusió, estem tenint una sensació excepcional i seguim amb ganes de seguir aprenent literatura des de perspectives diferents.

Fins demà,

Baye, Lali, Alicia i Susanna

Dia 3

Avui, tercer dia del nostre viatge, l’aventura continua. De bon matí, hem esmorzat amb la pluja al costat la qual ens ha acompanyat al llarg del dia.
Seguidament, hem anat a le Bourget a trobar-nos amb els francesos. Un cop tots junts, hem anat cap al Museu de la immigració. Allà, hem fet una visita guiada on hem pogut aprendre com la música és utilitzada per lluitar contra el racisme i a favor de la igualtat. Un cop acabada aquesta activitat, hem anat a dinar a una antiga estació de tren reconvertida en mercat de menjar on la pizza estava molt bona!
A la tarda, l’alummnat de Batxibac han anat a la Sainte-Chapelle i al museu de l’Orangerie mentre que els altres alumnes han anat amb els estudiants francesos a fer el rally fotogràfic i després una visita al Centre Pompidou on han realitzat unes activitats que relacionaven la literatura, la fotografia i el surrealisme. Finalment, després d’una estona de temps lliure, ens hem retrobat tots per anar a sopar i un cop hem acabat hem agafat el metro per tornar a l’hotel.
Mireia, Alejandra, Lali, Susanna i Alicia

Dia 2

Avui ha estat un dia literàriament intens.
Al matí, després d’esmorzar a l’hotel, hem anat a l’institut de Le Bourget. Allà ens hem retrobat amb els companys i professors francesos. Després de l’acollida de la Directora, l’alumnat ens han ensenyat el centre. A continuació, hem dedicat el matí a preparar rutes literàries per París amb texts d’autors francesos del segle XIX: V. Hugo, H. Balzac, A. Dumas, G. Flaubert…
Hem dinat a la cantina de l’institut. A la tarda, en un meravellós auditori, els grups han presentat la ruta literària. L’itinerari guanyador ha estat «La route rouge». Més tard, hem anat a París. Allà hem vist el Panteó i hem fet un tomb pel Barri Llatí. Ens retrobat amb una exalumna que ara estudia a França: la Queralt. Hem pogut gaudir de lectures ben interessants a la llibreria «Gibert Jeune».

Al vespre, hem sopat.

Susanna, Lali, Querlalt i Alicia

Dia 1

Bona nit,

Avui ha estat un dia llarg i intens però ben profitós. Hem tingut un bon vol i hem arribat puntuals a París.
Amb transport públic ens hem dirigit cap a l’hotel on ens allotjarem aquesta setmana. Ens hem instal·lat a les nostres habitacions i després hem anat cap a l’Arc de Triomf, hem pujat fins dalt on hem fet una llarga sessió de fotos i tot seguit hem sopat als Camps Elisis.
Els alumnes han tingut una estona de temps lliure que cadascú ha aprofitat per passejar per on ha volgut.
Després hem tornat a agafar el transport públic per tornar cap al hotel a dormir, i se’ns ha fet una mica tard. Ha estat un dia ben aprofitat.