La setmana passada vam acollir 10 alumnes de Croàcia per poder treballar conjuntament en el Projecte Internacional: Sharing knowledge_gastronomy. Ha estat una setmana molt intensa i divertida on hem treballat molts aspectes de la gastronomia, desde la història d’aquesta fins a experimentar amb els aliments.

El dimarts ens vam quedar a l’institut treballant i coneixent-nos entre nosaltres. Vam conèixer la història de la gastronomia des de la prehistòria fins l’actualitat plasmant-la en un fris cronològic que hem exposat a l’institut i que posteriorment exposarem al museu de la tela. Vam anar a dinar al Gato Verde per ensenyar als croates que també hi ha restaurants portats per ONG on donen oportunitats a la gent discapacitada. Aquella mateixa nit vam fer un sopar a les escoles de Palou i a més a més un concurs de cuina.

El dimecres vam fer diversos tallers: Un taller de cuina al laboratori on vam organitzar diversos experiment amb els aliments, un altre de cuina típica de tot el mon i un de Masterchef on per grups vam preparar un plat per competir entre nosaltres. Tots els plats que vam preparar ens els vam menjar per dinar tot junts al parc Torres Vila. Durant la trobada, es van dur a terme diferents pràctiques relacionades amb la gastronomia al Laboratori. Aquesta activitat consistia en fer quatre experiments amb l’objectiu de demostrar que tota cuina és un laboratori i observar les diferents reaccions químiques.
La primera pràctica consistia en fer un brownie al microones sense ou. La segona consistia en fer uns espaguetis de gelatina de suc taronja amb unes palletes. La tercera consistia en fer esferificacions inverses de iogurt amb alginat de sodi. I l’última consistia en fer caviar de suc de taronja amb l’agar agar.

El dijous vam visitar Barcelona fent una gimcana de fotos a diferents llocs relacionats amb la gastronomia. Finalment vam dinar tots junts al Maremagnum i a la tarda vam tornar a Granollers.

I finalment el divendres vam fer un esmorzar de comiat i a les 10 van marxar a l’aeroport.

Ha estat una setmana de molts aprenentatges i experiències noves que ens han ensenyat un munt de coses. Ara seguim treballant per a final de curs poder fer l’exposició al museu de la Tela.