L’alumnat de 2n de Batxillerat ha participat recentment en una sortida pedagògica centrada en l’estudi de l’exili republicà català i espanyol, centrant-nos en la Operación Reconquista, en el marc de l’assignatura d’Història d’Espanya i gràcies a la exprofessora del Bellera i doctoranda Cristina Furió Rubio.

Durant diversos dies, els i les estudiants han recorregut espais significatius de la memòria de l’exili, com la Val d’Aran, la frontera amb França i la ciutat de Tolosa (Toulouse), un dels principals centres d’acollida de persones exiliades. Aquest treball sobre el terreny els ha permès comprendre millor les conseqüències humanes de la Guerra Civil i la duresa del procés d’exili.

Un dels moments més destacats ha estat la participació en l’activitat de “biblioteca humana”, on l’alumnat ha pogut escoltar testimonis de descendents de l’exili republicà. Aquestes experiències en primera persona han aportat una dimensió vivencial i emotiva que ha enriquit profundament l’aprenentatge.

A més, la visita a l’Ajuntament de Tolosa ha permès conèixer el paper de la ciutat com a espai d’acollida i reflexionar sobre la importància de la memòria històrica, els drets humans i els valors democràtics.

Aquesta sortida ha estat una experiència formativa molt significativa, que ha contribuït a reforçar el pensament crític de l’alumnat i la seva sensibilització envers els processos històrics i les seves implicacions en el present.

Entrades recents de Batxillerat