El diumenge 9 de febrer van arribar els nostres companys i amics de l’Erasmus des de Polònia, Croàcia, Letònia i Portugal per passar una setmana plena d’activitats amb nosaltres a la nostra ciutat, Granollers.

Dilluns vam començar la nostra setmana amb una visita teatralitzada pel nostre institut. Vam convertir-lo en un museu ple de quadres famosos que explicaven una part de l’institut i vam concordar amb el projecte portant alguna peça de fruita o un vegetal i explicant els seus beneficis.

Després de conèixer l’institut vam fer uns tallers tots junts: vídeos, activitats al blog, la nostra revista i uns petits debats.

Per menjar vam anar a un restaurant situat al centre de la ciutat per més tard anar a conèixer l’alcalde amb el qual vam poder parlar. Per acabar amb el dia, vam fer una activitat per conèixer la ciutat amb els nostres corresponents.

Dimarts els alumnes de 4t d’ESO vam anar juntament amb els nostres companys a la Fundació Alícia, on vam cuinar, ens van ensenyar diferents receptes i esmorzars i vam aprendre sobre alimentació gràcies a aquestes activitats.

Dimecres i dijous només van fer activitats els alumnes de 3r d’ESO, ja que els de 4t teníem les competències bàsiques.

Dimecres van visitar el Parc Güell i la Sagrada Família i van passar el dia a Barcelona i dijous van anar al Museu de la pesca de Palamós i van fer una visita per la ciutat de Girona. Aquella nit vam fer un sopar tots junts on va haver molt de menjar i música. Ho vam passar molt bé, vam conèixer més als nostres corresponents i ens van entregar uns diplomes.

Divendres vam continuar amb els tallers que havíem començat dilluns i els vam presentar a tots els companys i professors. Desgraciadament, a les 10 del matí els nostres amics croates van haver de marxar per agafar l’avió i els vam acomiadar amb molta tristesa.

També vam tenir un esmorzar saludable tots junts i més tard vam fer activitats esportives com zumba o el joc del mocador (però amb fruites).

El dissabte els corresponents polonesos, letons i portuguesos van fer les maletes per marxar. Amb llàgrimes al ulls els vam dir adéu.

Va ser una setmana molt intensa, plena d’aprenentatges, experiències i noves relacions que esperem que durin molt de temps.