Crònica des de Carpentras: dia 1

Bona nit,

Després d’un llarg viatge, finalment tots els alumnes ja estan amb les seves famílies. En el moment de trobar-se tots estaven una mica nerviosos, però de seguida han trencat el gel. La majoria ara estan mirant el partit de futbol, sopant en família i fent plans per demà. Tots estan molt a gust!

Una abraçada,

Astrid, Dolors i Ana María.

Crònica des de Carpentras: dia 2

Bona nit famílies,

Com si fos un dilluns qualsevol, els alumnes han arribat a l’institut Marie Pila abrigats fins al capdamunt. A Carpentras el fred és ben viu. Per sort, avui no bufa el mistral que ens va rebre el dissabte!
Han passat el matí en companyia d’alumnes francesos, tant a les seves classes com en la trobada del projecte: jocs de cartes, cluedo, tabú, trivial… Tot són recursos per practicar, riure i establir vincles. Després de dinar, tornada a les classes per conèixer i seguir el ritme dels alumnes que els han acollit. És agradable veure’ls aprendre noves expressions i gaudir d’una experiència que per alguns és ben nova!

Ana Maria, Alícia i Dolors

Crònica des de Carpentras: dia 3

Hem començat el matí aprofitant el retard del tren desplegant les habilitats musicals dels nostres alumnes en el piano de l’estació d’Avignon. Acompanyats d’un xim-xim persistent, hem recorregut alguns punts emblemàtics de la ciutat de Marsella, la segona més gran de França. La gare Saint Charles, la catedral Sainte Marie-Majeure i la zona del port. Avui hem fet un dia de convivència Bellera ja que els alumnes francesos s’han quedat a Carpentras. Rialles, picnics de tota mena i alguna correguda per no perdre el tren de tornada. És el tren qui ha dut retard i no pas nosaltres!

Crònica des de Carpentras: dia 4

La pluja ens continua acompanyant très doucement. En una de les sales de l’Escape Room (Escape Game per als francesos) de la ciutat d’Avignon, una part del grup ha jugat en equips bilingües mentre la resta intentaven resoldre els enigmes per sortir de la sala corresponent. Hi ha hagut crits de por, tensió i també moltes rialles.

Els nostres alumnes han passat la tarda amb les famílies d’acollida: alguns passejaran per Avingnon o Carpentras, altres a visitar la biblioteca museu, i concerts o assajos de les persones que els han acollit… Ja som gairebé a la recta final d’aquest intercanvi!

Bona nit!

Ana María, Alicia i Dolors

Crònica des de Carpentras: dia 5

La pluja ha decidit seguir-nos acompanyant en les nostres darreres hores a Carpentras. Hem dedicat el matí a les classes al centre i a la visita a L’école de nouvelles images on els alumnes han pogut comprovar que un videojoc necessita tot un temps de creació i programació abans de poder-hi jugar. Els alumnes de Carpentras estan ja molt nerviosos amb el final de trimestre i l’inici de les vacances de Nadal que ja comencen aquest divendres! Per a ells també ha estat una setmana ben intensa! Aquesta ja és la nostra darrera crònica perquè demà els vostres fills i filles ja arribaran, probablement cansats i amb ganes d’alguna ullada de sol.