Dia 1

Benvolgudes famílies!

Ara ja estem descansant a l’hotel després d’un dia intens i una nit molt llarga, com us podeu imaginar.
Hem arribat puntuals a París a les 7.31 i hem anat a Le Bourget on els vostres fills I filles s’han incorporat a les classes. Ens han comentat de tot, que les classes de mates són repetitives o que els laboratoris estan molt bé. Cap a les 12.00 hem dinat a la cantina amb la resta d’alumnat de l’institut. Un cop acabat de dinar, hem passat per l’hotel i hem fet una dutxa ràpida per revifar-nos una mica I hem agafat el tren cap al Louvre.
Hem gaudit molt del museu malgrat haver molta gent.
I després… passejada tranquil•la pels carrers de Paris passant pel Centre Pompidou per acabar sopant un kebab tots plegats.
Fixeu-vos si el dia ha estat intens que fins i tot ens ha plogut una mica…

A dormir que ho necessitem!

Demà us expliquem més! Us passem unes fotos que resumeixen el dia.

Alicia i Miquel

Dia 2

Benvolgudes famílies,

Avui ja ben descansats, hem sortit de l’hotel per anar al lycée. Allà els vostres fills i filles han seguit les classes de l’alumnat francès, anglès, dibuix, espanyol, etc. L’alumnat francès ja menys tímid, s’apropa a demanar-nos coses i ens pregunten si ens estarem tot el curs amb ells! Després de dinar a la cantina, hem anat directament al centre de Paris. L’objectiu d’avui era conèixer els diferents escenaris de la novela “La vie devant soi” que han llegit a llengua i literatura francesa així com altres espais relacionats amb la història de França. Així, avui, tot passejant i agafant metro hem pogut veure el memorial dels màrtirs de la deportació consagrat a tots els deportats francesos situat a prop de Nôtre Dame. Hem visitat l’Institut du monde arabe i la Grande Mosquée. Aquí, hem comptat amb una xerrada del bibliotecari que ens ha explicat l’origen del monument i ens ha endinsat en els diferents aspectes de la religió musulmana.
Després ens hem apropat al barri de Belleville i hem continuat per la Butte Chaumont. Finalment, hem agafat unes “empanadas argentinas” i hem anat al Canal de l’Ourcq, on tots plegats
asseguts al costat del canal hem sopat i gaudit de l’ambient.
Ben cruixits, hem tornat a l’hotel on ens espera un merescut descans fins demà que anirem al Musée d’Orsay entre d’altres.

Demà més!

Bona nit!

Alicia i Miquel

Dia 3

Benvolgudes famílies!

Hem entrat en la rutina de les classes, ja gairebé som un més dels alumnes de l’Institut.
Avui hem visitat el Musée D’Orsay i hem pogut veure grans obres d’autors com Vincent Van Gogh, Degas, Monet, Renoir entre d’altres. Una gran experiència!
Després, seguint el Sena, hem entrat a la Sainte-Chapelle on hem gaudit de les seves extraordinàries vidreres. Els colors i la lluminositat són màgics!
Aprofitant que estàvem al costat hem passejat pel quartier latin.
Per sopar, avui uns han triat pizza i altres cuscús. Per tornar a l’hotel, hem agafat el metro aeri i hem pogut veure la Tour Eiffel il•luminada a la nit.
Es comença a notar un cert cansament però dormirem, ens revifarem i demà més!

Us ho explicarem a la propera crònica!

Bona nit!

Alicia i Miquel

Dia 4

Benvolgudes famílies,

Avui el dia ha estat plujós a Paris, un dia gris de tardor. La pluja no ens ha aturat i després de dinar hem anat a agafar el tren cap a Paris per visitar el Musée de l’Orangerie. Allà hem visitat Les Nymphéas de Claude Monet.
En sortir, la pluja ens ha donat treva I hem passejat al voltant de la Tour Eiffel. Caminant hem arribat a l’Arc du Triomphe i hem pujat. Des d’allà hi ha una de les millors panoràmiques de Paris. Just estàvem a l’Arc quan hem pogut assistir a la cerimònia de “revivage de la flamme” sobre la tomba del soldat desconegut.
Hem continuat la nostra visita baixant les Champs Elysées per anar fins a la Madeleine i l’òpera. Resulta que com tenim aquí Charles III en visita d’estat, força carrers estaven tancats i per tant hem hagut de fer una volta més llarga per arribar-hi.
Avui hem sopat kebab i hamburgueses tots plegats.

Ara ja estem preparant maletes a l’hotel que demà agafem el tren.

Demà ens toca una passejada literària per Montmartre, ja us explicarem!

Fins demà!

Alicia i Miquel

Dia 5

Benvolgudes famílies!

Avui ha estat un dia molt complet! Ens hem aixecat ja amb les maletes preparades i hem anat cap a l’hotel, el xàfec ha caigut tot just quan sortíem! Menys mal que ha estat curtet. Després, al lycée hem fet simulacre d’evacuació i les timideses han desaparegut i fins i tot han fet un futbolí amb els alumnes francesos amb els que porten una setmana.
El director s’ha acomiadat i ens ha tramès la seva satisfacció pel comportament i motivació dels vostres fills I filles.
Hem dinat tranquil•lament i hem anat a caminar per Montmartre, la Goutte d’or i el faubourg Saint-Denis. Allà hem passejat els carrers d’en Momo protagonista de la novel•la M. Ibrahim et les fleurs du coran.
Després hem fet un berenar-sopar i hem anat a carregar provisions per aquesta nit i a buscar maletes.
Ara ja estem al tren.
Demà arribem a les 12.50 a Sant Celoni.