Dia 1

Bona tarda,

Ja som a Chieri!

Avui ens hem aixecat molt d’hora per agafar l’avió cap a Torino, la veritat és que ha estat un vol molt plàcid i ben curt. En sortir de l’avió ja hem notat que la temperatura era un pèl més baixa, tot i que el sol ens ha acompanyat tot el dia.

Hem agafat l’autobús per arribar a l’estació de Porta Susa i després el tren cap a Chieri. Allà ja ens esperaven els alumnes i alguna família. Poc a poc hem superat la timidesa i ens hem anat emparellant. Tothom ha anat cap a casa a dinar i ara estan gaudint de la tarda lliure: alguns s’han quedat a casa mirant una pel·lícula, altres han anat a comprar, altres a berenar en grup…
Demà ens trobarem a l’institut ben d’hora per començar a viure l’experiència de tot un dia a classe en italià. A la tarda hi ha previst anar tots plegats a Torino.

Fins demà!
Ester i Deborah

Dia 2

Bona tarda,

Avui ens hem despertat amb un dia ben fred i nuvolós que ha acabat amb una pluja fina tota la tarda, sort que Torino és una ciutat plena de pòrtics!
Al matí ens hem trobat a les 8 a l’institut i hem començat fent una activitat només els alumnes de l’intercanvi; ens hem assegut per parelles i hem fet una ronda de speed dating perquè tothom es pogués conèixer. Sentíem parlar italià, castellà, anglès… La veritat és que ha estat una bona activitat trencagel!

A les 9 cadascú s’ha dirigit cap a l’aula assignada per fer tres hores de classes juntament amb un alumne tutor que ha estat assignat a cadascun dels nostres alumnes per acompanyar-los tota la setmana. Aquí hi ha hagut una mica d’enrenou, ja que els alumnes de l’últim curs s’estaven manifestant perquè a l’institut fa fred; val a dir que nosaltres l’hem notat ben calentó. Hem començat a veure algunes característiques del sistema educatiu italià, com per exemple, no surten al pati ni fan cap pausa llarga.

En hora italiana, a les 12, hem dinat a l’entrada de l’institut per després anar cap al Museu del cinema de Torino en autobús. El museu ens ha sorprès molt gratament i, en especial, la mostra temporal sobre Tim Burton. Al mig de l’atri, hem agafat l’ascensor per pujar a la Mole Antonelliana, un dels punts més característics de la ciutat. Des d’allà hem pogut observar les teulades, però com que estava tot emboirat no hem vist les muntanyes.

Avui no hem passejat per la ciutat, ja que el clima no ens ho ha facilitat, així que hem agafat de nou l’autobús per tornar a Chieri. De fet, hem pogut comprovar que els conductors d’autobusos piamontesos són tan enèrgics com els conductors granollerins! Pugen i baixen esperitats el turó que separa les dues ciutats.

Un cop hem arribat a Chieri ens hem acomiadat… els espera un bon sopar i un bon espai per agafar energia per a demà.

Ester i Deborah

Dia 3

Bona nit,

Aquest matí ens hem llevat ben d’hora per anar a l’institut i seguir les classes de 8 a 2. Cadascú ha anat a la seva classe acompanyat pel tutor i han fet matèries diferents segons el grup: història, italià, espanyol, francès, química… Segons els alumnes, les més fàcils de seguir han estat història de l’art, física, matemàtiques i, evidentment, castellà, anglès i francès.

En acabar, hem dinat un pícnic a l’aire lliure; tot i que feia fred, hem pogut escalfar-nos amb el sol que ens ha acompanyat gairebé tot el dia. Tot seguit, la professora d’educació física ens ha preparat un torneig de volley. El premi per a tots ha estat un berenar amb entrepans de Nutella i melmelada!
Aquest cap de setmana hi ha festa al poble amb fira d’atraccions inclusa, així que molts dels vostres fills i filles són ara a la roda de fira, muntanya russa…

El cap de setmana el passaran en família, demà ja us explicarem algunes de les activitats.