Crònica des de París: dia 1

Bona tarda,

Avui ha estat un dia molt llarg però molt emocionant! Ens hem acomiadat de vosaltres ben d’hora i hem agafat el vol fins a París, un trajecte en què alguns han aprofitat per fer la dormida que necessitaven. Hem anat directament al Collège Didier Daurat i allà hem conegut els companys francesos i les professores que ens acompanyaran en aquest projecte. Ens hem presentat i després ens han fet una visita guiada per l’institut.
Hem dinat allà mateix, a la cantina, i després d’una estona de pati hem fet jocs de coneixença i per trencar el gel. Sembla que els alumnes ja es comencen a portar d’allò més bé! Finalment, cadascú ha marxat amb la seva parella cap a la seva nova casa durant aquesta setmana. Estan tots molt contents!
Cansats i emocionats, anem a descansar per agafar forces per demà.

Atentament,

Alicia i Lali

Crònica des de París: dia 2

Bona nit famílies,

Avui, hem anat a Arc de Triomphe i hem omplert un qüestionari per grups internacionals per tal de poder redactar els articles de la nostra revista digital. El primer article tractarà sobre la renovació portada a terme a París pel Baró Haussmann. Després hem gaudit d’una estona de temps lliure pels Champs Élysées. Ha fet sol, després del dia de pluja d’ahir, ho hem agraït.
Com que hi havia classes per la tarda, hem tornat per dinar au Bourget i els vostres fills i filles han passat la tarda amb les seves parelles d’intercanvi, fent diverses activitats.

Fins demà,

Crònica des de París: dia 3

Bona nit,

Avui, hem treballat en el nostre projecte: Paris-Barcelona, ciudades paralelas al centre i també hem seguit classes de l’institut amb les parelles d’intercanvi. Hem dinat a la cantina del Collège i després hem anat a Montmartre. Allà hem visitat el barri dels artistes amb un joc de pistes per grups barrejats d’alumnes catalans i francesos. En el nostre projecte intentarem esbrinar les solucions urbanístiques trobades en barris on no es poden aplicar el plans urbanístics majoritaris per la seva situació com és el cas de Montmartre o per patrimoni com és el barri gòtic a Barcelona.
Després de la sortida, hem tornat cap a Le Bourget on molts han fet activitats amb les parelles abans d’anar a casa.

Fins demà,

Crònica des de París: dia 4

Bona nit,

Avui, Le Louvre!
Hem sortit aquest matí cap a Paris i hem arribat al Louvre, l’arribada per Rue de Rivoli i l’entrada al pati de les piràmides per un túnel fosc es espectacular i a més a més feia sol!
Després de les fotos de rigor, tenien una tasca a l’interior del museu: buscar algunes de les obres més emblemàtiques. S’ha de dir que tot i estar en llocs allunyats, s’han orientat molt bé i n’han trobat força.
Més tard, hem dinat a sota de la piràmide i han tingut una estona de temps lliure per passejar pels jardins des Tuileries o la rue de Rivoli.
Cap a les 16h, hem tornat cap a casa.
Aquest dissabte, el passaran amb les famílies i el diumenge farem una excursió per París amb els alumnes de batxillerat.

Fins diumenge,

Crònica des de París: dia 5

Bona nit,

Avui ens hem trobat a l’estació de Le Bourget per anar a París, aquesta vegada sense les parelles d’intercanvi. Hem passejat a la vora del Sena i hem anat veient Notre Dame, Louvre, Musée d’Orsay, Les Invalides i hem acabat davant de la Tour Eiffel, allò que han demant de veure des del primer dia.
Ens hem trobat amb els alumnes de 2n de Batxibac i hem caminat una estona junts. Després de dinar hem fet una passejada pel Sena en un Bateau Mouche i hem hagut de tornar ràpidament cap a casa perquè ja era tard.
Demà, anirem a classe al matí i després de dinar tornarem a marxar a fer les últimes compres i veurem el Centre Pompidou i l’Hôtel de Ville.