Crònica des de Pau: dia 1

Bona tarda, famílies,

Ja som a Pau. Els vostres fills i filles a les 18 h en punt han marxat cadascú amb la seva família d’acollida. Han anat cap a casa dels companys/es francesos amb una barreja d’emocions entre una mica espantats i emocionats. Hem començat l’aventura molt d’hora sortint des del Bellera. Hem fet aturada a Cascassone i hem visitat la «cité» medieval i hem fet un taller de lluita d’espases per aconseguir el títol de «chevaliers». Ens hem desfogat de valent amb la lluita d’espases. Després de dinar hem tornat a fer els gairebé 300 quilòmetres que ens faltaven fins a Pau. Com us dèiem, tot seguit ja han marxat amb les famílies i tots són a lloc. Demà ens retrobarem a l’institut dels francesos ben d’hora i ja us explicarem com ha anat el dia.

Bona nit,

Crònica des de Pau: dia 2

Bona tarda,

Avui dijous ens hem trobat amb els nostres alumnes i els hem preguntat com ha sigut la primera nit i el primer contacte amb les famílies acollidores. Veient les seves cares, ens hem adonat que tot ha anat bé i que tothom està content amb els seus corresponents. Tot seguit, l’institut ens ha fet un esmorzar de benvinguda i hem pogut veure com funcionen les classes en un institut francès.
Després, camí al museu de la xocolata, hem dinat el pícnic preparat per les famílies. Un cop al museu, hem fet un tast de diferents varietats de productes i hem vist el procés d’elaboració i una mica de la història de la xocolata. Per acabar, hem fet un petit passeig per a la ciutat de Pau, abans de tornar a l’institut. A les 17 h, hem tornat amb els nostres companys francesos.
Demà seguirem explicant més experiències!

Crònica des de Pau: dia 3

Bona tarda,

Avui hem anat a Cauteret, un poble molt a prop dels Pirineus i a una hora i mitja de distància de Pau. Durant el camí en bus, hem vist pobles típics de França i hem gaudit de les vistes. Un cop arribats, ens hem posat els patins i hem patinat amb els nostres companys francesos. Després hem anat a dinar i hem jugat una estona sota aixopluc perquè queien quatre gotes.
Més tard, hem anat a un centre comercial degut a la pluja. Arribats a l’institut, hem tornat a casa i ara mateix ens estem preparant per al sopar de germanor. Es preveu una “noche loca” per acabar de trencar el gel i moure l’esquelet.
Recordeu que el cap de setmana, els nois i noies estaran amb les seves respectives famílies i no hi haurà crònica.

Dilluns seguirem explicant més aventures!

Crònica des de Pau: dia 4

Bona tarda,

Avui hem seguit amb la nostra ruta. De bon matí, hem anat a Biarritz a visitar l’aquari. Hem observat la vida animal en directe i hem gaudit de les vistes de Biarritz.
Abans de dinar, ens hem desplaçat a Saint-Jean-de-Luz, hem dinat, hem donat una volta pel poble i hem fet una gimcana fotogràfica.
A aquestes hores, ja estem a casa dels nostres corresponents i aviat soparem amb les famílies acollidores.

Demà, hi ha previstes mobilitzacions a Pau i això ens obliga a fer modificacions en la nostra programació. Evitarem les manifestacions programades al matí a Pau i anirem a visitar les Coves de Betharram al matí. A la tarda, un cop acabades les mobilitzacions, anirem a fer l’última visita a Pau.

Demà seguirem explicant més aventures,

Astrid, Joan i Gloria

Crònica des de Pau: dia 5

Bona tarda,

Avui ha sigut un dia molt tranquil. Primer, hem gaudit de les espectaculars Coves de Bétharam, una de les millors i més ben conservades del món. Hem fet part del recorregut a peu, part en vaixell i el final en tren. En acabar, ens hem dirigit cap a Pau, on hem dinat i a continuació els alumnes han gravat un vídeo en grup i en francès explicant els llocs més emblemàtics de la ciutat. Per acabar el dia, han tingut una hora lliure i han aprofitat per comprar regals per les estimades i enyorades famílies.
Avui faran el comiat amb les seves famílies franceses i demà a les 7:30 iniciem la tornada cap a Granollers. Recordeu que farem una parada a la ciutat de Toulouse i entre les 17:00 i les 18:00 ens trobarem a l’institut. Ja us anirem informant.

Esperem que les cròniques us hagin ajudat a seguir el nostre viatge.