DIA 1:

Avui hem sortit amb una mica de retard, però per sort hem pogut fer tot el que teníem previst.

A la ciutat de Nîmes hem visitat les Arènes, hem dinat al voltant de la Maison Carrée (el temple romà més ben conservat d’Europa), i després hem pujat fins la torre Magne.

El vent ha estat present al llarg de tot el dia i, sort del sol que ha ajudat a fer-lo una mica més agradable.

Després hem continuat ruta cap a Marsella amb destinació cap a l’hotel.

Aquest vespre hem seguit la consigna del rei Carnestoltes i, aquí us passem una petita mostra.

Bona nit i ens retrobem demà de nou,

Equip de professores.

DIA 2: Aix en Provence

Estimades famílies,
Avui, de bon matí un grup d’alumnes ha preparat el dinar amb molta eficiència i carinyo.
Després d’esmorzar hem visitat la ciutat d’Aix en Provence, tot fent un joc de pistes pel centre. A més hem conegut la fundació Vasarely, centre de referència de l’art abstracte, on hem pogut realitzar un taller per posar en pràctica una de les tècniques de l’artista.
En acabar hem berenat i gaudit d’una estona de temps lliure.
Després de sopar els alumnes han continuat, força engrescats, el seu diari de viatge.
Aquí us passem uns dels millors moments del dia.
Una forta abraçada,
Alícia, Astrid, Cristina, Gemma i Glòria.

DIA 3:

Avui hem dedicat el dia a visitar la ciutat de Marsella.
Tornem a incidir en la bona predisposició i voluntarietat de l’ alumnat en l’elaboració dels picnics per tothom.
De bon matí, hem anat a fer una visita guiada a l’estadi de l’olympique de Marseille. Després de fer una aturada a la botiga de l’ estadi per assegurar-se que mai no oblidariem l’ experiència, hem anat a veure la ” Cité radieuse”, edifici amb el qual l’ arquitecte avantguardista Le Corbusier, va convertir Marsella en una ciutat pionera de l’ arquitectura contemporània als anys cinquanta del segle XX.
Més tard, hem fet una rutilla pel costat del riu fins arribar al parc Borely, exemple de jardineria ” à la française”. Allà hem dinat i hem tingut temps lliure per córrer, llogar cotxets de pedals i prendre el sol.
A mitja tarda hem anat a la platja per fer algun joc de lleure fins la tornada a l’ hotel, on hem sopat i continuat el scrapbook.
Fins demà!
Gloria, Gemma, Astrid i Cristina

DIA 4:

Bona nit estimades famílies,
Avui hem visitat Cassis acompanyats dels alumnes francesos, du Collège André Malraux. Hem vist el port, hem fet un preciós passeig pel camí de ronda i hem acabat en una preciosa cala,  Les Calanques, on hem aprofitat per dinar i fer jocs de coneixença per ajudar a posar en pràctica la llengua.
Tot i que avui el sol no ens ha acompanyat  i fins i tot hem tingut la presència de la pluja, no ha impedit que gaudíssim d’una bona jornada.
En acabar, han tingut temps lliure per passejar pels carrers de Cassis, on alguns d’ells han aprofitat per fer una crêpe, un gelat o simplement un passeig.
Aquí us passem una mostra d’alguns dels millors moments.
Bona nit,
Astrid, Cristina, Gemma i Glòria.

DIA 5:

Bon vespre,
En aquest darrer dia a Marsella, hem aprofitat per visitar la ciutat una mica més, hem fet una visita guiada al Mucem, museu de les civilitzacions europees i mediterrànies, on hem pogut conèixer com a evolucionat el Mediterrani des del segle XVI fins l’actualitat.
DEsprés hem fet un recorregut guiats per les professores i alumnes del Collège André Malraux, on hem pogut fotografiar els indrets més representatius del centre històric.
Hem fet el darrer dinar en bona companyia abans d’acomiadar-nos amb nostàlgia i alegria, per haver-los conegut.
Per la tarda hem anat al museu del sabó de Marseille, on ens explicat la seva història i el seu procés de fabricació. A més hem pogut aprofita per personalitzar la nostra pròpia pastilla, que ens han regalat.
Després hem continuat passejant i descobrint els racons històrics de la vila abans d’acabar la tarda al centre comercial, on els alumnes han gaudit d’una estona lliure i de lleure.
En acabar de sopar hem estat donant les últimes pinzellades al nostre diari i, al dossier que hem anat treballant al llarg de la setmana.