DIA 1:

Ja som a París! Avui ha estat un dia ple d’emocions!

Ens hem aixecat molt d’hora per poder agafar l’avió a les 8 del matí i hem arribat a París ben puntuals després d’un vol ben plàcid amb només alguna turbulència a l’inici. Ràpidament hem anat a buscar les maletes i ens hem dirigit cap a l’institut amb un autobús urbà. Hem arribat ben puntuals per deixar les maletes i anar a dinar a la cantina, molts han trobat a faltar el dinar de casa! Després hem tingut una estoneta lliure per estar al pati i ha estat un bon moment per conèixer alumnes del centre i tenir les primeres converses en francès.

A les dues han arribat els alumnes francesos del projecte i hem fet un petit joc de speed-dating per trencar el gel. Posteriorment ens han fet una visita guiada pel centre, que avui estava bastant buit per motius de confinaments i vagues de professorat.

A les 4:15 els alumnes que s’allotgen en família han anat cap a casa per conèixer els “pares adoptius” per una setmana i els altres cap a l’hotel.

DIA 2:

Avui, dia típic d’hivern a París; un fred gebrador amb un cel gris perla que deixava passar estonetes de sol. Hem sortit d’hora de l’hotel i de les cases per trobar-nos davant del carrusel de Montmartre. Un joc de pista ens ha portat per tota la zona descobrint bonics racons i pintors peculiars. A les 12 del migdia, una passejada ens ha portat fins als jardins de Luxemburg, un espai esplèndid, antic castell senyorial ara convertit en zona d’esbarjo i descans de parisencs i parisenques. Allà hi hem dinat i descansat per agafar força per continuar a la tarda la nostra ruta pel barri llatí. Un itinerari en forma de joc ens ha portat per carrers estrets, llibreries màgiques, noms curiosos de places i carrers i per la popular universitat de la Sorbona. A les 6 de la tarda, i sota l’atenta mirada de Notre-Dame, hem emprès el camí de tornada cap a l’hotel un grup i cap a Le Bourget, amb les famílies, l’altre.

DIA 3:

Dia d’immersió total a la vida quotidiana dels nostres “correspondant”. Ens hem tret les bufandes i els gorros de turistes que portàvem fins ahir per posar-nos la motxilla i les caputxes de joves estudiants de la ciutat.

El matí l’hem passat fent classe colze a colze amb els nostres companys francesos. Hem escrit unes ressenyes sobre els espais i edificis més destacats de la ciutat que hem recorregut fins avui com els Jardins de Luxemburg, Montmartre o el Barri Llatí. També hem buscat informació d’aquells que visitarem els propers dies i tot plegat ho hem convertit en una gravació.

La tarda ha estat totalment lúdica. O bé amb les parelles d’intercanvi o bé amb el grup de l’hotel, hem anat a parar al “bowling”, a patinar sobre gel, a passejar per centres comercials…

Comencem a dominar cada cop més com moure’ns amb transport públic per París. A aquest ritme coneixerem molt millor el RER de París que no pas la R2 de Granollers!

DIA 4:

Avui el dia ens ha portat per dos espais molt i molt parisencs.

De bon matí, unes piràmides de vidre ens han donat la benvinguda i convidat a fer un tomb pel museu Louvre. La Monalisa, La Venus de Milo, La llibertat guiant el poble o Les bodes de Cannà han estat algunes de les pintures i escultures que hem hagut de trobar entre els centenars de magnífiques obres d’art amagades pels inacabables passadissos del Museu.

Cap a dos quarts de dues hem sortit de la pinacoteca direcció a la Torre Eiffel. Hem dinat en els jardins de les Tuileries i un dia assolellat ens ha fet companyia mentre passejàvem pel costat del Sena.

I ha arribat el moment! La Torre dissenyada per Gustave Eiffel, davant nostre, palplantada al bell mig de la ciutat. Un ascensor ens ha elevat fins a 115 metres. París, amb els seus carrers i places, es fonien amb un cel de mitja tarda espectacular. Hem badat molta estona. No ho oblidarem!