DIA 1:

Avui ha estat un dia molt llarg però també molt especial i emocionant. Ens hem aixecat ben d’hora i a les 8 de matí ja érem a Lisboa, després d’un vol molt tranquil on tots hem dormit una estoneta. A l’aeroport no hi havia gaire pressa per sortir, ja que estàvem tots molt nerviosos per conèixer les parelles. Tanmateix, quan s’han trobat de seguida s’ha trencat el gel.

Cadascú ha passat el diumenge d’una manera diferent: turisme per Lisboa, visites als museus, passejades en vaixell… I fins i tot alguns ja han conegut els alumnes italians que han arribat a mitja tarda. Demà al matí ens retrobarem a l’institut per començar les activitats programades.

DIA 2:

Avui el nostre alumnat ja ha trencat al gel! Estan fent un bon equip amb els italians i els portuguesos. Només arribar a l’institut els han fet participar en una activitat relacionada amb l’art i la literatura i que ha servit per interactuar entre ells i conèixer-se millor. D’aquesta activitat han sorgit unes produccions i textos molt interessants i que podeu mirar a les fotografies que us adjuntem.
Al migdia han dinat tots junts a la cantina de l’institut i a la tarda han gaudit d’un taller que ha realitzat una autora portuguesa i tots estaven molt atents.
A la tarda, alguns dels nostres alumnes i també els corresponents portuguesos i italians han aprofitat per anar a berenar al centre comercial. Han passat una bona estona junts i hem comprovat que estan interactuant molt, no només en anglès, sinó també en portuguès i en italià. Ens n’alegrem molt.
Demà seguirem amb el programa previst i podran gaudir de la ciutat de Lisboa.

DIA 3:

Avui ha sigut un dia genial! Al matí hem anat al Museu CCB, on han fet unes activitats molt interessants i cooperatives. Després del museu, els alumnes han tingut una estona lliure per anar a dinar, i han fet molt bona “pinya” entre tots. Han anat a un parc per menjar i han aprofitat per ballar entre tots/es.
A la tarda, hem anat a Lisboa, i han pogut gaudir d’una estona lliure per passejar i conèixer aquesta ciutat amb tant encant. A la nit molts dels nostres alumnes han anat a sopar junts. Tot va perfecte, han fet molt bona pinya i estan intentant estar junts el màxim possible.

DIA 4:

Avui ha tornat a ser un dia intens i emocionant. Ens hem trobat tots a l’institut i ens hem dirigit a Cascais per visitar the House of Stories que recull l’obra de l’artista portuguesa i coneguda a tot el món, Paula Rego. La visita era guiada i l’alumnat ha fet moltes preguntes relacionades amb l’obra de l’artista i el que pretén transmetre a través d’ella.
Quan hem acabat la visita han dinat tots junts i a la tarda hem tornat a Lisboa per fer l’Instagram Challenge on l’alumnat havia de trobar una sèrie de monuments, escultures i llocs característics i realitzar-se una foto original acompanyada d’un text inventat. Demà votarem les fotografies més creatives i el grup guanyador tindrà un premi.
Tots han fet un grup molt especial!

DIA 5:

Última nit a Lisboa i moltes emocions!

Al matí ens hem trobat a Seixal on els alumnes han visitat un museu molt peculiar sobre medalles contemporànies. Mai ens havíem pogut imaginar com d’originals i creatives poden ser! Realment curiós! A continuació, hem anat a veure les pintures d’avantguardes creades pels propis alumnes de Portugal. Aquests quadres giren entorn el tema de la por en temps de pandèmia i han estat confeccionades amb molta sensibilitat i reflexió.

Al migdia hem dinat tots junts, un dinar de germanor molt especial. I a la tarda han pogut gaudir d’un taller de teatre amb un formador molt engrescador.
Ara a la nit, alguns volien sopar junts, ja que és l’última nit abans de tornar a casa. Realment no volen acomiadar-se i alguns ja comencem a fer plans per veure si poden trobar-se en alguna altra ocasió. No seria estrany que us demanin passar les vacances a Itàlia o Portugal! Ens alegrem que tots hagin gaudit i aprofitat aquest intercanvi.