DIA 1:

Bona nit a tots,

Avui la crònica serà breu… ha sigut un dia de viatge!
Ens hem acomiadat de vosaltres a l’aeroport, hem pujat a l’avió i hem arribat fins a Estocolm en un viatge molt tranquil.
Hem agafat un tren fins a la ciutat i hem anat caminant fins a l’alberg. Pel camí hem pogut veure les primeres restes de neu gelada a les places per on hem passat.
A l’alberg ens hem instal·lat, hem sopat i hem descansat fins a l’hora d’anar a dormir, en què ens hem hagut de fer els llits… i a més d’un li ha costat força posar la funda nòrdica!
Estem molt il·lusionats i tenim ganes de descobrir la ciutat de dia!
Deborah i Lali

DIA 2

Avui ens hem desvetllat ben d’hora gràcies a la llum de dia que entrava per les finestres des de les cinc del matí. En un dia ens hem adonat de dues costums sueques: treure’s les sabates a l’entrar a casa i no tenir ni persianes ni cortines a les finestres.  Hem esmorzat a l’alberg també com uns suecs amb uns ous remenats i unes pastes de canyella.
Ens ha acompanyat el sol tot el dia, menys mal!!! A l’ombra la temperatura no era la mateixa i quan bufava el vent sentíem un fred intens. Hem passejat pel centre d’Estocolm, ens he aturat per visitar el Museu Nacional i hem dinat vora l’aigua aprofitant l’escalforeta del sol baix. El més divertit ha estat aturar-se en tots els parc per practicar patinatge sobre gel amb sabates i fer guerres de neu.
Ara ja som al tren sopant camí d’Örebro per trobar-nos amb els portuguesos i finesos.

Fins demà!
Lali i Deborah

DIA 3:

Bona nit,

Avui ha sigut un dia molt emocionant perquè hem pogut conèixer els nostres nous companys suecs i finlandesos!
Ens hem llevat d’hora al matí i hem esmorzat al bufet lliure de l’hotel, en què ho hem volgut tastar tot! Després hem anat caminant fins a l’institut Olaus Petriskolan i allà les professores i estudiants sueques ens han fet la benvinguda: han presentat el projecte, ens han ensenyat tot l’institut i hem pogut gaudir d’un petit concert d’altres alumnes de l’institut.
Després d’una pausa breu hem començat a treballar amb l’objectiu d’aquesta setmana de feina: per grups hem de crear un curt sobre l’emergència climàtica relacionat amb algun dels quatre elements.
Hem dinat a la cantina i després hem descobert la ciutat d’Örebro a partir d’un joc de pistes.
Al vespre hem tornat a l’hotel a descansar una mica i després hem anat a sopar en una espècie de mercat de cuina, on alguns han gaudit d’una pizza i d’altres de menjar oriental.
Ens n’anem a dormir cansats però amb ganes de demà!
Deborah i Lali

DIA 4:

Bona nit,

Avui hem començat el dia amb una visita guiada al castell de la ciutat i ens han explicat com vivien al S. XVI tant la casa reial com els presoners. Afortunadament, hem nascut uns quants segles després!!!
Després hem anat a l’escola per continuar treballant sobre el nostre projecte. Val a dir que els equips estan treballant força bé.
En acabar hem dinat a la cantina, menjar saludable, ecològic i de proximitat. I tarda de diversió a la piscina!!!
Ara ja hem sopat tots junts en un lloc ben divertit pels adolescents ple de pantalles.
Lali i Deborah

DIA 5:

Bona nit,

Avui ha sigut un dia molt complet, hem fet moltes coses i l’hem aprofitat molt!
Hem començat anant a l’institut a treballar en el projecte de creació dels curts sobre els quatre elements. Després hem anat fins al centre cultural de la ciutat, un edifici molt nou i espectacular, on hem inaugurat l’exposició dels pòsters que havien fet els alumnes de projecte internacional de l’any passat, una exposició anomenada The elements in the climate emergency.
Després hem dinat a la cantina de l’institut i hem agafat les bicis per anar fins al Mushroom (o Svampen, en suec), una torre d’aigües amb un restaurant a dalt. Allà hem pogut gaudir d’una vista espectacular de la ciutat!
A continuació hem tornat a agafar les bicis i hem anat fins a la ciutat antiga, una mena de recreació de la ciutat tal com era abans, que explicava com vivien els antics habitants d’Örebro.
I, finalment, hem tornat a agafar les bicicletes per anar fins a un parc on hem provat el joc del frisbee-golf i ens hem tirat per la neu amb trineu.
Hem acabat el dia menjant hot dogs fets al foc i quan ja no podíem aguantar més el fred hem tornat cap a l’hotel.
Estem cansats però ben contents.
Debora i Lali

DIA 6:

Bona nit,
Avui hem fet un dia de turistes per Estocolm. Les alumnes de l’escola de Suècia ens han fet una visita guiada per la part antiga de la ciutat. Per primer dia no hem vist sortir el sol i la temperatura gèlida s’ha fet notar. Hem tingut sort i hem passat pel Palau Reial just en el moment del canvi de guàrdia.
A la tarda hem tingut una estona de temps lliure i molts han aprofitat per comprar souvenirs.
Just ara acabem de tornar de l’últim sopar que farem tots junts ja que demà la delegació portuguesa i finesa ja marxen cap a casa. Nosaltres encara podrem gaudir d’un dia més a la ciutat d’Örebro esperant tornar a veure el sol de nou per no patir tant fred!!!
Lali i Deborah

DIA 7:

Bona nit,

Avui ha sigut un dia de comiats! Ahir a la nit ja ens vam acomiadar dels companys finlandesos i avui hem passat l’últim matí amb els portuguesos.
Al matí hem anat a l’institut, on hem acabat els curts que hem estat treballant durant tota la setmana. Hem pogut gaudir de l’última fika (la paraula amb què anomenen la pausa) i després hem fet la cloenda de tota la setmana. Hem pogut veure els vídeos de tots els companys, hi ha hagut passi de fotos i lliurament de diplomes i també hem pogut gaudir de diferents grups de música de l’institut, que ens han tocat un parell de cançons.
Hem dinat per últim dia a la cantina de l’institut i després, ara sí, hem dit adeu als portuguesos. Després de dinar hem anat a fer d’oients a algunes classes de l’institut, algunes de ben diferents de les nostres: fusteria, economia domèstica, música, arts, educació física, anglès, suec…
A la tarda hem anat a fer un passeig per la vora del riu en què hem pogut gaudir del paisatge i de la posta de sol.
Finalment, hem sopat en un restaurant mexicà amb algunes de les noies sueques que participen en el projecte.